Hei!
Vi har nettopp pusset opp stuen. Fjernet tapet, slipt, helsparklet, satt opp papirremse og fikset etter alle kunstens regler.
Vi grunnet og deretter malt to lag med veggmaling. Etter to dager har remsene begynt å løsne eller sprekke midt på.
Dette på nesten alle remsene.
Kan dette ha med setningen i huset å gjøre eller er vi bare dårlige?, hehe.
Huset er fra 1940, betongkjeller og bygget på fjell. Veggmaling med sprukne remser ved dørkarm, sett i et nyoppusset rom. Veggen med malte overflater viser sprekker og løsnet pappersremsa etter nylig renovering.

JanneJanne123
Hvordan festet dere papirremsen? Anbefalt for amatører er jo å lime remsen med våtromslim, da det i alle fall etter min mening er ganske vanskelig å få til det med sparkel.

Er det gips eller hva slags materiale har dere i veggen?

Det er sponplate forrige eierne hadde satt opp som vi sparklet oppå, de sa på K-rauta at det skulle gå bra.
Vi sparklet et lag, trykket på remsen og deretter sparklet inn remsen.

JanneJanne123
Ok, ja da ser det dessverre ut som at dere ikke klarte å feste remsen skikkelig i sparkelen. Har selv vært utsatt for dette, og under slipearbeidet så det bra ut, men når malingen fuktet overflaten slapp remsene. Etter det har jeg alltid brukt våtromslim, og det har, peppar peppar, ikke sviktet meg.

• Liker
Blå_bär
  • Laddar…
Sponplate er jo ingen høydare å få til skjøtene på, vil de sprekke gjør de det. Så hadde det nok sittet bedre med våtromslim.

Okei, men hva skal vi gjøre?
Dra bort og begynne på nytt eller?

JanneJanne123
Ja, selv om det svir er det nok det eneste rette, tror dere vil få vanskelig for å redde opp det der. Min erfaring med sponplate som ytterste veggmateriale er begrenset, så jeg ville prøvd på en skjøt og gjort alle trinnene på den for å se at det fungerer før jeg ga meg i kast med hele rommet.

Eller renoveringstapet kanskje.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.