Hei,

Jobber med et prosjekt der jeg hadde tenkt å bruke pl400 men innså at jobben blir så mye lettere om jeg bruker en gjennomsiktig susbitut (den hvite fargen vil vises). Noen som har forslag for å lime hardtre utendørs?

ClasseClas ClasseClas skrev:
Casco PU-lim er transparent
[lenke]
Før det har herdet ja, når det har herdet blir det et gulaktig skum.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
H hasnas skrev:
Hei,

Holder på med et prosjekt der jeg hadde tenkt å bruke meg av pl400 men innså at jobben blir så mye lettere om jeg bruker en gjennomsiktig susbitut (hvite fargen kommer synes). Noen som har forslag for å lime hardtre utendørs?
Dagens PL 400 er ikke hva det en gang var. Kanskje transparent silikon kan være noe? Finnes modeller i dag som ikke gulner med tiden.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
T tergo skrev:
eller Trans Clear | Relekta (tec7.se)
Det kommer som sagt an på hva som skal limes og hvilken styrke man trenger.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Beror som sagt på vad som ska limes og hvilken styrke man trenger.
Bra poeng, det er hardt tre mot hardt tre og så sterkt som mulig.

Mazen Mazen skrev:
Sjekk ut Biltemas Multbiond, en MS polymer.
[lenke]
Ser man i sikkerhetsdatabladet ville jeg 1000 ganger heller bruke Tec7 ms polymer enn Biltemas tilsvarende.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
H hasnas skrev:
Bra poeng, det er hardtre mot hardtre og så strakt som mulig.
Så sterkt som mulig! Da kan du glemme alt som er transparent.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
W witten skrev:
Titter man i sikkerhetsdatabladet skulle jeg 1000 ganger heller bruke Tec7 ms polymer enn Biltemas motstykke.
Fortell gjerne mer. Jeg har brukt begge disse produktene med stor suksess, hva er det som skulle gjøre Biltemas Multibond 1000 ganger verre å bruke sikkerhetsmessig?

• Liker
hasnas
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Fortell gjerne mer. Jeg har brukt begge disse produktene med stor suksess, hva er det som skulle gjøre Biltemas Multibond 1000 ganger verre å bruke sikkerhetsmessig?
Hele konseptet med en giftfri hverdag. Men jeg orker ikke å gjøre en utgreiing om det for jeg har allerede følelsen av at vi ikke har samme syn.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
W witten skrev:
Hele konseptet med en giftfri hverdag. Men jeg orker ikke lage et innlegg om det fordi jeg allerede nå føler at vi ikke har samme syn.
Jeg er like interessert som de fleste i å unngå unødvendig belastning av giftstoffer, vet ikke hvor du har fått inntrykket av at dette er likegyldig for meg.

Det er derfor jeg spør, siden du tydeligvis vet noe om disse produktene som jeg ikke vet. At de begge gir vanvittig sterke og passende fleksible fuger er klarlagt, Biltemas BT Multibond er vesentlig billigere, ca halve prisen sammenlignet med Tec7.

• Liker
hasnas
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Jeg er like interessert som de fleste i å unngå unødig belastning fra giftstoffer, vet ikke hvor du skulle fått oppfatningen at dette er likegyldig for meg.

Det er derfor jeg spør siden du tydeligvis vet noe om disse produktene som jeg ikke vet. At de begge gir vanvittig sterke og passe fleksible fuger er fastslått, Biltemas BT Multibond er betydelig billigere, ca halve prisen mot Tec7.
Ok ber om unnskyldning for det. Tec7 er giftfri og godkjent for bruk med matvarer, og det er bare eksempler på personlige valg jeg pleier å gjøre når det finnes ellers likeverdige alternativer, selv om det er dyrere.

• Liker
Harald Blåtumme og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.