Har murt opp et fundament til et drivhus i vanlige murblokker 190x190x590 mm type leca. Skal pusse utsiden av muren i helgen. Ønsker gjerne en dekkplate på toppen for å unngå framtidige problemer med frostsprenging etc., før selve drivhusets ramme etc. monteres oppå.

Har søkt både her på forumet og overalt ellers, men visse ting synes umulige å finne med Google... hva finnes av noenlunde billige standardløsninger? Lenker settes pris på, som sagt forbannet vanskelig å finne hvis man ikke vet nøyaktig søkebegrep/produkt. Synes dette burde være et standardprodukt, men hva vet jeg.

Avhengig av hvilket fabrikat du bruker når det gjelder drivhus, har de sannsynligvis en løsning. Alternativt kan du kontakte en blikkenslager som kan lage beslag for montering i rammen for drivhuset. Å la rammen ligge på metall tror jeg ikke tilfører noe, da festingen av rammen vil perforere metallet og dermed medføre risiko for lekkasje og frostsprenging som følge.
Med vennlig hilsen, Masen

• Liker
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Det er et budsjett-drivhus fra Kina så ikke sannsynlig at det finnes noen ferdigtenkte løsninger. Men det var en god idé å feste blekket i drivhusets ramme istedenfor, som du sier blir det litt meningsløst om det renner ned vann via festehullene hvis man setter rammen over platen som jeg først tenkte.

Får høre med en blikkenslager senere når rammen sitter på plass og jeg vet de eksakte målene, betydelig bedre sjanser for å få det noenlunde tett på utsiden så regn kan renne av murkronen og yttersiden via dryppnese som vanlig. Takk for svaret!

• Liker
Noramasen
  • Laddar…
Du kan se gjennom standardplatene for vinduer, dører, tsk etc og se om noe passer for formålet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.