Hei, jeg er ikke klar til å skilles fra formene ennå! :) De er kjøpt på www.historystones.com.

Mvh

/Christer

Ok Christer men om jeg forstår riktig så holder det om jeg bare kjøper én form. Så er det å støpe betongen i formen, ikke sant. Er det noe mer jeg trenger å kjøpe til hvis man vil ha det akkurat som din? Typ stolpen?

Lelle

Lelle, Skal du lage en lik en som min så trenger du 6 forskjellige støpeformer. Du kan jo ha bare én av hver, men det blir slitsomt og tar tid om du bare har én form for pinnene i gjerdet.

Mvh /Christer

Hei Christer. Har du noen nye bilder av dine fine balustrar?

Mvh Lelle

Hei igjen og takk! Jeg holder på med en ny inngang med større søyler og tenker å legge opp noen bilder av alt sammen når det er klart. Forhåpentligvis senere i høst.

Mvh
Christer

Ok ser fram til bildene. Kanskje jeg kan ansette dem som utfører jobben hos deg :)

Er redd for at "de" er rett dyre å engasjere! ;) Jeg kommer med flere bilder senere.

Takk for tipset Christer.

Holder på å bytte ut vårt tregjerde til mer holdbare betongstolper.

Hvit inngangsparti med juledekorasjoner, lykter og hvit stol. Betonggulv omgitt av grus og gress.

Nå er det bare en seksjon igjen, så blir det sparkel, fuging og maling når varmen kommer. En vit veranda med detaljerade balustrader och en stentrappa, del av ett ljusgult hus. Klar för spackling och målning.

Stilig!

Men hvordan skal du gjøre når det er på tide å bytte ut trallen? Eller står balustrene løst oppå så det "bare" er å flytte på dem?

Takk.

I hver støpt bauster finnes det en armeringsjern så jeg har bare gjort hull i den nedre regelen (også den i betong) slik at balustradene står på plass uten lim mm. Vanskelig å se kanskje men den regelen "henger i luften" over terrassen. Byttet for øvrig terrassen for 2 år siden uten å måtte fjerne det gamle "gjerdet" som fantes da.

//Anders

LångeJan skrev:
Nå er det bare en seksjon igjen så blir det sparkling, fuging og maling når varmen kommer.[bilde]
Hei Jan. Først vil jeg si at det er supersnyggt med dine baluster. Så vil jeg spørre deg en masse :)
Kan man få nr til dem som har utført jobben? Om man bor i Stockholm selvfølgelig.

Med vennlig hilsen, Lelle

Takk Lelle.

Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen under vinteren, 2 stk om gangen. Ikke så vanskelig men litt tidkrevende da det ofte blir noen "lufthull" i betongen som trenger å sparkles. Ble totalt 18 stk for en kostnad av ca 200-220 kr/stk (da har jeg også tatt med kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).

Mvh
"Jan"

LångeJan skrev:
Takk Lelle.

Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen om vinteren, 2 stk. om gangen. Ikke så vanskelig, men litt tidkrevende da det ofte blir litt "lufthull" i betongen som må sparkles. Totalt ble det 18 stk. for en kostnad på ca. 200-220 kr/stk (da har jeg også regnet med kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).

Mvh
"Jan"
Ok. Finnes det noen mulighet for å få din hjelp? Kan jeg ringe deg? Eller mail?

Lelle

LångeJan skrev:
Takk Lelle.

Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen under vinteren, 2 stk om gangen. Ikke så vanskelig men litt tidkrevende da det ofte blir litt "lufthull" i betongen som trenger å sparkles. Ble totalt 18 stk for en kostnad av ca 200-220 kr/stk (da har jeg også regnet inn kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).

Mvh
"Jan"
Jeg ville virkelig bli takknemlig om jeg kanskje kan få din hjelp, f.eks. at du kan støpe for meg (mot betaling) eller leie formene.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.