28.477 lest ·
35 svar
28k lest
35 svar
Små betongsøyler / balustrader
Ok Christer men om jeg forstår riktig så holder det om jeg bare kjøper én form. Så er det å støpe betongen i formen, ikke sant. Er det noe mer jeg trenger å kjøpe til hvis man vil ha det akkurat som din? Typ stolpen?
Lelle
Lelle
Takk.
I hver støpt bauster finnes det en armeringsjern så jeg har bare gjort hull i den nedre regelen (også den i betong) slik at balustradene står på plass uten lim mm. Vanskelig å se kanskje men den regelen "henger i luften" over terrassen. Byttet for øvrig terrassen for 2 år siden uten å måtte fjerne det gamle "gjerdet" som fantes da.
//Anders
I hver støpt bauster finnes det en armeringsjern så jeg har bare gjort hull i den nedre regelen (også den i betong) slik at balustradene står på plass uten lim mm. Vanskelig å se kanskje men den regelen "henger i luften" over terrassen. Byttet for øvrig terrassen for 2 år siden uten å måtte fjerne det gamle "gjerdet" som fantes da.
//Anders
Hei Jan. Først vil jeg si at det er supersnyggt med dine baluster. Så vil jeg spørre deg en masseLångeJan skrev:
Kan man få nr til dem som har utført jobben? Om man bor i Stockholm selvfølgelig.
Med vennlig hilsen, Lelle
Takk Lelle.
Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen under vinteren, 2 stk om gangen. Ikke så vanskelig men litt tidkrevende da det ofte blir noen "lufthull" i betongen som trenger å sparkles. Ble totalt 18 stk for en kostnad av ca 200-220 kr/stk (da har jeg også tatt med kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).
Mvh
"Jan"
Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen under vinteren, 2 stk om gangen. Ikke så vanskelig men litt tidkrevende da det ofte blir noen "lufthull" i betongen som trenger å sparkles. Ble totalt 18 stk for en kostnad av ca 200-220 kr/stk (da har jeg også tatt med kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).
Mvh
"Jan"
Ok. Finnes det noen mulighet for å få din hjelp? Kan jeg ringe deg? Eller mail?LångeJan skrev:Takk Lelle.
Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen om vinteren, 2 stk. om gangen. Ikke så vanskelig, men litt tidkrevende da det ofte blir litt "lufthull" i betongen som må sparkles. Totalt ble det 18 stk. for en kostnad på ca. 200-220 kr/stk (da har jeg også regnet med kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).
Mvh
"Jan"
Lelle
Jeg ville virkelig bli takknemlig om jeg kanskje kan få din hjelp, f.eks. at du kan støpe for meg (mot betaling) eller leie formene.LångeJan skrev:Takk Lelle.
Har faktisk gjort det selv. Støpt i garasjen under vinteren, 2 stk om gangen. Ikke så vanskelig men litt tidkrevende da det ofte blir litt "lufthull" i betongen som trenger å sparkles. Ble totalt 18 stk for en kostnad av ca 200-220 kr/stk (da har jeg også regnet inn kostnader for formene/betong/armeringsjern/maling).
Mvh
"Jan"