Skal bruke fugeskum innendørs (krype nær gulvet). Hva slags vernemaske trengs?

ESSVE skriver for eksempel slik:

• Ved dårlige ventilasjonsforhold skal dette produktet kun brukes sammen med en vernemaske med egnet gassfilter (av typen A1 i henhold til standarden EN 14387).

Og så skal man beskytte seg så man ikke får skum på huden. Jeg har solide gummihansker hjemme.

Uups, det har jeg aldri hatt, derimot holder jeg nesen en bit unna og lukter så mye jeg kan.

Men klissete er det. Bruk klær som kan kastes, for du får ikke bort klisset.

Fant en beskyttelsesmaske som Jula selger

http://www.jula.se/halvmask-906179

Står:

[h=1]Halvmaske[/h]To A1-filtre inkludert

Komfortabel halvmaske med sentralt pusteventil og to utskiftbare A1-filtre som filtrerer bort organiske damper. Takket være lav vekt og justerbare festebånd er masken både lett og komfortabel å bære.

Jeg skjønner ikke at folk ønsker å bo i hus der materialene inneholder så mye dritt.

Fjelie 17 skrev:
Uops, det har jeg aldri hatt, derimot holder jeg nesen en bit unna og lufter så mye jeg kan.

Men klissete er det. Bruk klær som kan kastes, for du får ikke bort klistret.
I visse fugeskum "flasker" ligger det et par plasthansker sammenbrettet inni lokket.

Så jeg antar at det er den eneste beskyttelsesutstyr man trenger.
Og jeg tror nok at det er tilstrekkelig for midlertidig amatørbruk.

Bruk vernebriller - du vil ikke ha kletet i øynene!

S
haavard skrev:
Jeg fatter ikke at folk vil bo i hus der materialene inneholder så mye skit.
hva bruker du da? jeg bruker helst ikke fugeskum heller. men mest fordi jeg ikke liker å tette med det.

haavard skrev:
Jeg skjønner ikke at folk vil bo i hus der materialene inneholder så mye dritt.
Nei, det er rart, men de vil vel at det skal være tett og trekkfritt, og at tingene (f.eks. vinduene) sitter fast.
Hvordan fester man vinduene i et halmhus?

Forresten, har du datamaskin, og telefon, og TV?
Vet du hvor mye "dritt" det er i dem ;)

svartöra skrev:
Bruk vernebriller - du vil ikke ha klistret i øynene!
Trådens beste tips. Jeg klarte å fuge meg selv i ansiktet forrige sommer når jeg delte på en skumflaske og en dito pistol. Hadde skum overalt og på øyelokkene så jeg ikke så noe - klarte heldigvis øynene takket være medhjelper, pokker vet om jeg hadde fikset det uten en hjelpende hånd. Veldig ubehagelig.

For øvrig skal man nok ikke overdrive risikoene. Er man likevel bekymret kan man jo kjøpe skum som ikke er farlig. Essve har f.eks. Les også her om reglene som kom for noen år siden:

http://www.essve.com/se/Retail/Media/Nyheter/Ny-lag-som-beror-fogskum/

Sist redigert:
S
vinduer i halmhus er litt dårlig forslag. pleier å finnes litt tre i et halmhus

S
MathiasS skrev:
Trådens beste tips. Jeg klarte å få skum i ansiktet i sommer da jeg delte på en skumflaske og en pistolen. Jeg hadde skum overalt og på øyelokkene så jeg ikke så noe - heldigvis gikk det bra med øynene takket være en hjelper, faen vet om jeg hadde klart det uten en hjelpende hånd. Veldig ubehagelig.

For øvrig skal man nok ikke overdrive risikoene. Er man likevel bekymret kan man jo kjøpe skum som ikke er farlig. Essve har f.eks. Les også her om reglene som kom forrige året:

[lenke]
vil dere vite noe slitsomt? fog skum på bena etter en mistet boks da en flaske falt i bakken når en sidedør ble åpnet

Æsj, det forsvant da du barberte beina....

• Liker
jeppeknaster og 2 andre
  • Laddar…
S
hahah

MathiasS skrev:
Trådens beste tips. Jeg klarte å få skum i ansiktet på meg selv forrige sommer da jeg delte på en skumflaske og en tilsvarende pistol. Hadde skum overalt og på øyelokkene...
Delte? Gnagde du av den med tennene :confused:

Fikk akkurat som Mathiass fugeskum i ansiktet når jeg skar av plastpipen der det var trykk... Klarte øynene men fikk på øyelokkene og vippene og det er faen ikke gøy. Vernebriller gjelder for meg i dag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.