Hei,
Jeg har et hus bygget i 1977 med en overetasje som har tregulv. Når man går på gulvet høres forstyrrende lyder i underetasjen. Jeg planlegger å bytte ut tregulvet og lurer på hva som er den beste metoden eller løsningen for å helt eliminere eller redusere lyden når man går på det. Har dere noen anbefalinger eller produkter som kan hjelpe?
Jeg har vurdert å bruke flytsparkel med nett, er dette en effektiv løsning eller er det som å kaste penger i sjøen? Finnes det bedre alternativer for lydisolering når man går på gulvet? Takk på forhånd!
Jeg har et hus bygget i 1977 med en overetasje som har tregulv. Når man går på gulvet høres forstyrrende lyder i underetasjen. Jeg planlegger å bytte ut tregulvet og lurer på hva som er den beste metoden eller løsningen for å helt eliminere eller redusere lyden når man går på det. Har dere noen anbefalinger eller produkter som kan hjelpe?
Jeg har vurdert å bruke flytsparkel med nett, er dette en effektiv løsning eller er det som å kaste penger i sjøen? Finnes det bedre alternativer for lydisolering når man går på gulvet? Takk på forhånd!
Er lyden fra anslaget i trinnene på gulvet eller høres det ut som det knaker i bjelkene? Hvis det er det første, bør man kanskje se på å legge dempende lag mellom gulv og underlag. Finnes i ulike tykkelser avhengig av behov. Hva er oppbyggingen og isoleringen i gulvet i dag?
Takk for tilbakemelding, Lyden fra anslaget i trinnene på gulvet, jeg har testet på et soverom med KÄHRS Vinylgulv 6 mm med Lyddemping ΔLw = 20 dB (integrert IXPE demping) men det hjelper ikke.T TypRätt skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vad kan man göra för att ljudisolera dessa? Ett störande vinande.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Störande ljud från bilverkstad
Juridik -
Störande ljud från växelriktare
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Störande oljud från fläkt/ventilationssstem /Bostadsrätt
Ventilation -
Skyldighet/möjligt att åtgärda störande ljud från källardörr?
Bostadsrätt