6.540 lest ·
15 svar
7k lest
15 svar
Sette opp rullegardiner i gipstak??
Hei,
Vi har skråtak og trenger å sette opp en rullegardin som er 140 cm bred. Vi kan ikke treffe stenderne på grunn av den posisjonen vi ønsker. Holder 13mm enkelgips for dette? Ekspanderskrue eller noe annet?
Takk!
/K
Vi har skråtak og trenger å sette opp en rullegardin som er 140 cm bred. Vi kan ikke treffe stenderne på grunn av den posisjonen vi ønsker. Holder 13mm enkelgips for dette? Ekspanderskrue eller noe annet?
Takk!
/K
Skulle jeg sette opp en rullegardin så ville jeg være sikker. Ikke bare tro. Gipsen holder kanskje, men ikke for alltid. Det kommer jo litt an på hvordan og hvem og når man drar opp og ned rullegardinen. Er det "prydgardiner" funker det sikkert. Jeg ville aldri gjort så på et barnerom.kallun skrev:
Du trenger jo ikke ta et trykkimpregnert terrassebord. Du kan jo ta en hvitmalt 42x22 (eller nærmeste dimensjon) kappet nøyaktig like lang som rullegardinen. Ingen vil se det.
Jo, men en rullegardin som treffes opp og ned ofte, det skaper jo bevegelse så jeg funderer på om det ikke finnes risiko for at det på sikt ikke blir så bra. En uforandret last ville jo som sagt ikke være noe problem...raveper skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg