Hei
Ser at spørsmålet har vært oppe i tidligere tråder. Dog har jeg ikke sett løsningen på dette.

Har bygget et rom med to vegger under skråtak (se bilde). Vinkelen på veggene er 90° og takvinklingen 30°. Listene ligger an i underkant mot veggen og skaper skygge oppover.
Når hulkillistene skal møtes i hjørnet der det avviker i tre retninger får jeg det ikke til. Finnes det i det hele tatt en løsning på dette? Det differ litt vel mye nederst på den nedadgående.
(Listene på bildet er overdimensjonerte men korrekte i proporsjonene).

Noen, som ikke er som meg; lønnsslave, som har en idé på hvordan man løser dette?
Byggesimulering av et rom med skråtak, viser listverk som ikke passer sammen i hjørnet. Veggendesign med fyrtårn og en dør med rund vindusdetalj.

Listen som skal være over døren må du sage i bakkant. Så blir det som et vanlig ytterhjørne.

K Kurtivan skrev:
Her finnes det litt å lese og lære om å praktisk gera taklister:
[lenke]
En bra lenke og om han har rett skal slike lister i slike vinkler ikke settes av amatører. Fysisk umulig å få til et slikt hjørne uten å gjøre om listen.

Jeg renoverte nylig soverommene på landet med skråtak, jeg synes faktisk det ble penest uten list. Jeg malte takene og tapetserte deretter veggene, og med hjelp av en lang stållinjal gikk det fint å skjære tapeten midt i overgangen vegg/skrårtak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.