Jeg bygger garderober med dører laget av standard garderobedører (laminert sponplate) som base, og akustikkpanel ("ribbevegg") med "filt"-bakside limt på den ene siden av døren. Den første døren ble bra, men når jeg skal henge opp den andre, merker jeg at den ikke er plan, men har bøyd seg i øvre ende. Den er plan hele veien bortsett fra cirka øverste 40 cm, der den bøyer seg "ut" mot akustikkpanelet så det blir cirka 5 cm lengst ut.
Jeg har ingen anelse om hvordan det har skjedd, men åpenbart har noe gått galt. Jeg kontrollerte dørene ved levering, har oppbevart dem flatt innendørs i cirka 5 måneder, og har hatt den på et flatt arbeidsbord når jeg limte, der den har ligget i mer enn en uke fra liming til montering. Den første døren limte jeg med monteringslim, den andre med gulvlim Cascoflex. Kanskje døren var skjev ved levering og jeg overså det? Kanskje den har slått seg ved oppbevaring? Kanskje den har slått seg av limet (men laminatet burde holdt fuktigheten i limet borte fra sponplaten tenker jeg)?
Det spiller ikke så stor rolle, men jeg vil VIRKELIG rette opp den igjen siden jeg ikke har noe ekstra akustikkpanel, og den ikke finnes hos leverandøren lenger. Hvordan kan jeg gjøre det? Akustikkpanelet har ingen motstandskraft i det hele tatt, det er "bare" døren jeg trenger å krangle med. HVORDAN kan jeg gjøre det?