Hei! Har søkt her på forumet og det finnes mange tråder om dette og her kommer en til. :-)

Har nylig kjøpt et lite enetasjes kjedehus fra -59 og garasjen som er murt lettbetong har mange ganske dype sprekker og en hel del skruehull. Hvordan fyller man sprekkene i dybden? Finnes det noen sprøyte? Jeg fant tre forskjellige sekker i garasjen og kanskje kan jeg bruke en av dem. Reparasjonsmørtel, DIY betong og mur-/pussmørtel.

Sprukket vegg av lettbetong med mange dype sprekker og flere små skruvhull.

• Liker
raspen86
  • Laddar…
BirgitS
Du har ikke vurdert å finne ut årsaken til skadene, f.eks. setninger som må utbedres for at skadene ikke skal komme tilbake og bli verre?

• Liker
Trrttsch
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du har ikke vurdert å finne ut årsaken til skadene, f.eks. setninger som trenger å utbedres for at skadene ikke skal komme tilbake og bli verre?
Jeg mistenker at det er fordi området tidligere var dårlig drenert, men nå finnes det grøfter og brønner siden mange år tilbake. Det er plate på mark så det er vel ikke så mye jeg kan gjøre med saken? Og siden det er rekkehus, vender veggen mot naboens soverom.

Jeg har iallfall googlet litt og kommet fram til at reparasjonsmørtel, i motsetning til DIY-betongen, inneholder heftemiddel for å feste bedre på underlaget. Trenger å ha det klart innen helgen, så jeg satser nok på det hvis ingen rekker å advare meg. :-)

BirgitS
Ok, jeg kan ikke svare på om det er riktig produkt, men har du snakket med dine naboer om hva de har brukt siden det burde være et generelt problem?

• Liker
Trrttsch
  • Laddar…
Har ikke rukket å snakke med naboene ennå, men testet med lagningsbruket i dag før jobb og det virket å gå fint. Det skal visst herde i tre døgn, men jeg kjente litt på det nå i kveld og hvis jeg børster litt med hånden løsner det som sand. Kanskje er bruket for gammelt? Fant det som sagt i et skap i huset jeg kjøpte.

Jeg svarer meg selv så får man best svar :-) Google sier at bruket jeg brukte er for gammelt så bindemiddelet fungerer ikke lenger. Bare å børste ned og begynne på nytt. Det får bli en tur til byggevarehandelen i ettermiddag.

Case closed.

• Liker
Wasim mia og 1 annen
  • Laddar…
Finja Lagavägg er helt fenomenalt for dette. Anbefales skarpt

• Liker
Trrttsch
  • Laddar…
Takk for tipset. Skal ta tak i neste vegg straks.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.