Hejska regla en innervægg.
Tak er gips på spredt lekter.
Den øvre regla kan man lime istedenfor å skru gjennom gipsen og risikere at det knekker/sprekker?
Hva slags lim kan man bruke eller er det en dårlig idé?

Synes det høres ut som en dårlig idé, selv om det kanskje fungerer.
Avhengig av hvordan glesen er satt, hadde jeg enten lett etter glesen og skrudd i den, eller hvis den er satt den andre veien, skåret bort gipsen der veggen skal gå og skrudd i det som glesen sitter i.

P pjkw skrev:
Synes det høres ut som en dårlig idé, selv om det kanskje fungerer. Avhengig av hvordan lektene er satt, ville jeg enten lett etter lekt og skrudd i den, eller om den er satt andre veien, skåret bort gipsen der veggen skal gå og skrudd i det som lekten sitter i.
Greia er at det er en vegg som er lekt opp inntil en eksisterende innervegg. Det er for å gjøre den eksisterende veggen tykkere og for å kunne trekke rør og nettverk. Den eksisterende veggen er 45*45 og veldig dårlig bygget etter min mening med pappremser som stiver den opp, og jeg vil ikke begynne å tukle med den da det begynner å synes i rommet på den andre siden, lettere å lekte opp en inntil. 70-talls prefab hus med tynne dårlige innervegger.

Men kanskje tar og prøver å skru gjennom gips og lekter forsiktig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.