Hjelp meg! Noen som vet om vi skal akseptere dette fra håndverkere? Gule grove foder sammen med pvc-vinduer… gråter…eller skal det være så?

• Hvite PVC-vinduer med et gult, grovt karmer i treverk.
MrJay
Jeg hadde da ikke akseptert det, hva ble dere enige om?

Plåtfoder på PVC vinduer synes jeg fungerer mye bedre, se klippet nedenfor.

Hvordan hadde du tenkt deg det?
Hvordan så det ut tidligere?

Fodrene er trolig bare grunnet og trenger farge hvit eller hva du vil

En del av fasaden på et hvitt hus med vinduer som har uferdige karmer; klare for maling.
Også PVC, alt tre er grunnet og mellomstrøk skal ferdigmales neste år

• Liker
MasMats og 1 annen
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Jeg hadde da ikke akseptert det, hva ble dere enige om?

Blikkenslagerarbeid på PVC vinduer synes jeg fungerer mye bedre, se klippet nedenfor.

[media]
Ble enige om at vi skal bli fornøyde, ingen betaling før det. Skal være sertifisert snekker. Vi er ikke snekkere, må jo stole på håndverkeren. Vanskelig å komme med egne forslag angående omrammingen da vi ikke vet hvilke alternativer som tydeligvis finnes. Blikk hadde jo vært fint! Dette er forferdelig...

nino nino skrev:
Hvordan hadde du tenkt deg det?
Hvordan så det ut tidligere?

Foringene er trolig bare grunnet og trenger farge hvit eller hva du vil
Slik så det ut før...
[bilde]
Også PVC, alt treverk er grunnet og mellomstrøket skal ferdigmales neste år

• Hvit bakdør med vindu og gardiner, speiler reflekteres i det klare glasset. Utsikt til en hage og et hus i bakgrunnen.
MrJay
Det er ganske tydelig at dere ikke er fornøyde, så de har ikke levd opp til forventningene. Vil dere ha plåt i stedet er det bare å kreve at det byttes ut.

MrJay MrJay skrev:
Det er ganske tydelig at dere ikke er fornøyde, så de har ikke levd opp til forventningene. Vil dere ha metall i stedet er det bare å kreve at det byttes ut.
Mmm.. får ta diskusjonen med håndverkeren, dette kan vi ikke leve med.

Tror aldri jeg har sett et hus med trefasade og vinduer omrammet med metall. Jeg satte PVC i forrige garasjen, og det fikk lister og omramming av tre.

Som allerede nevnt, hvordan så det ut før de byttet vinduene?

MrJay
R Robert-san01 skrev:
Tror aldri jeg har sett et hus med trefasade og vinduer foret med blikk. Jeg satte inn PVC i forrige garasjen og det fikk for og saling av tre.

Som allerede nevnt, hvordan så det ut før de byttet vinduene?
Vær så god! Bildet av hvordan det så ut før har du oppe i tråden.

Plat-Underblack.jpg

MrJay MrJay skrev:
Vær så god! Bildet hvordan det så ut før har du oppe i tråden.

[bild]
Er det der en trefasade?

Jeg så bildet fra før og det er raskt å konstatere at det ikke går å få det uten list mellom dør og vindu da de ikke er bygget som en del fra fabrikk.

MrJay
R Robert-san01 skrev:
Er det der en trefasade?
Svar ja. Jeg tror at det beste ville vært om man hadde liknende fôr i tre ute som inne. Her er et bilde fra Mockfjärds som illustrerer det:

EK__DSC0914-1024x1024.jpg

Sist redigert:
Det finnes en list man kan sette mellom vindu og dør, listen er som et H
Men da skal man jo ha eksakt riktige mål på tingene.

Vet at jeg gjorde så på et sted, da boret jeg gjennom plasten, dro i selvskruende plattskru i metallstammen for å få sammen de 2

Tre eller metall er en smakssak. En metallsmyg mot hugget mexisten er verdiløs da det blir store hull siden steinen er så ujevn. Å fuge disse hulrommene er vanskelig med en metallsmyg.
Det er dessuten feil gjort der vindu møter dør. Det skal være en vindusblekk med nervik.
Det er ikke dyktige montører som har gjort den der montasjen.

En hvit 2mm PVC skarvlist, også kjent som h-list, mot en svart bakgrunn. Brukes for å løse overganger, f.eks. mellom vindu og dør.

Hadde løst det mellom vindu og dør

Men jeg synes ikke at det ser så ille ut, hvit farge så blir det nok ok

V verktygsgurun skrev:
Tre eller blik er en smakssak. En bliksmyg mot huggen mexisten er verdiløst da det blir store hull ettersom stenen er så ujevn. Å fuge disse hulrommene er vanskelig med en bliksmyg.
Det er dessuten feilgjort der vindu møter dør. Det skal være en vindusblikk med nervik.
Det er ikke dyktige montører som har gjort det der montasjen.
Synes det ser ut som at de har gjenbrukt den opprinnelige foringen og blikket.

Enig i at det er helt feil.

• Liker
verktygsgurun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.