Hei!
Jeg holder på å fikse med en innervegg der det har vært en fuktskade. Har fjernet alt råttent og erstattet med nye stendere. Kommer til å tette igjen hullet i veggen med rupanel (altså det man ser til høyre på bildet). Men så er spørsmålet hvordan jeg skal gjøre for å få det til å møte resten av innerveggen på en pen måte - altså det man ser til venstre. Det er pusset i dag.

Hva synes dere? Alternativene så langt er å sette opp en gipsplate og så forsøke å pusse slik at overgangen mellom puss og gips blir pen, eller så forsøker jeg å pusse alt uten gips. Spørsmålet er hva man i så fall bruker som armering? Som dere ser er dette et gammelt hus der det er brukt siv og ståltråd, men jeg tenker at det kanskje finnes noe smartere nå for tiden?

Innvendig vegg med synlig råspont til høyre og gammel puss til venstre. Veggen er under renovering etter fuktskade i et eldre hus.

En bit pussnnett som festes med stifter i treet og deretter strekkes ut litt så det blir et mellomrom, så puss kommer litt innenfor nettet og fester bra. Men trolig vil det oppstå en sprekk mellom den nye og den gamle pussen, som ikke kan fjernes, og den vil kanskje komme tilbake med jevne mellomrom. Blir det ujevnt med puss, så blir det en runde med sparkel.

• Liker
johan8107
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.