Står overfor et komplisert problem som snekkeren gjerne løser på enkleste måte: fugemasse.
Jeg lurer på om det går an å gjøre det penere.
En veldig ujevn vegg fikk gipsplater. Dessverre ble det ikke helt jevnt, og det buer litt ut på et sted. Nå skal benkeplate og vask monteres. I skjøten mellom de to blir det en sprekk i bakkant på ca 5mm. Hvordan fikse denne sprekken?
Benkplate og vask montert delvis, med papirark og måleverktøy på toppen. Synlig glippe mellom benkplate og vegg.

1: fyll sprekken med fugemasse/annet
2: sage bort trelisten i forkant på benkeplaten
3: frese bort gips på veggen så benkeplaten kommer mer inn
4: rive alt og starte på nytt

Siden benkeplaten har en eikelist i bakkant kan det bli vanskelig å kappe den.

Gjetter at problemer som disse er hva snekkere hater, der løsningen er enkel og kunden vanskelig.

Du skrev selv svaret under punkt 1. Uansett innfasing vil du vel ønske å tette mot vegg med silikon så det ikke renner ned vann der? Maskerer man det jevnt så fugen blir nøyaktig like bred over hele lengden vil ingen noen gang se dette...

Med forbehold om at jeg har misforstått hele spørsmålet :)

Edit: ahaa
og det hadde jeg ja...
Jeg tror at du i så fall legger distanser ved innfestingen av kjøkkenvasken på venstre side samt på høyre side av benkeplaten til glipen forsvinner. Fugen mot vegg får da dekke ujevnhetene. Kan være at du må ha distanser på flere steder avhengig av hvor lang "benken" er.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.