Har nettopp kjøpt et hus der det er gulvvarme i hele første etasje. Står nå og skal installere en trapp og vurderer en vindeltrapp. Tidligere eier har ingen tegninger på hvordan slingene ligger, så det gjør det vanskelig å bore foten i gulvet.
Noen tips på hva jeg kan gjøre for å feste trappen?
Har vurdert om det går an å lime den i stedet for å bore. Noen med tips/erfaring fra det samme?
Ønsker også tips om hvordan jeg eventuelt kan lokalisere slingene i gulvet hvis det nå på noen måte ikke går å feste den uten å skru i bunnen.

Takk på forhånd

Varmekamera.

• Liker
Sannelu
  • Laddar…
S Sannelu skrev:
Har akkurat kjøpt hus der det ligger gulvvarme i hele første etasje. Står nå og skal installere en trapp og vurderer en vindeltrapp. Tidligere eieren har ingen tegninger på hvordan sløyfene ligger, så det gjør det vanskelig å bore foten i gulvet.
Noen tips på hva jeg kan gjøre for å feste trappen?
Har vurdert om det går an å lime den i stedet for å bore. Noen med tips/erfaring fra det samme?
Ønsker også tips om hvordan jeg eventuelt kan lokalisere sløyfene i gulvet om det nå ikke på noen måte går å feste den uten å skrive i bunnen.

Takk på forhånd
lime går alldeles utmerket. Hva er det for gulv? Ellers er som sagt ovenfor varmekamera bra. Funker også om sommeren om du endrer setpunktet på varmekurven ved vannbåren eller i romregulatoren for elektrisk.

• Liker
Sannelu
  • Laddar…
Det er naturstein og et laminatgulv (ikke helt klart hvilket gulv trappen havner ennå). Laminatgulvet er av den type som brukes kommersielt på togstasjoner etc. Om det har av betydning.

I Installation skrev:
lime går alldeles utmerket. Hva er det for gulv? Ellers er som sagt ovenfor varmekamera bra. Funker også om sommeren om du endrer settpunktet på varmekurven ved vannbåren eller i romregulatoren for el.
I Installation skrev:
lime går alldeles utmerket. Hva er det for gulv? Ellers er som sagt ovenfor varmekamera bra. Funker også om sommeren om du endrer settpunktet på varmekurven ved vannbåren eller i romregulatoren for el.

S Sannelu skrev:
Det er naturstein og et laminatgulv (ikke helt klart hvilket gulv trappen havner ennå.) Laminatgulvet er av den typen som brukes kommersielt på togstasjoner etc. Om det har betydning.
Da er det bare å lime.

• Liker
Sannelu
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.