Hei jeg har en fundering angående eket montering på vegg. Man får med maler (se bilde) for å merke ut skruehullene. Mitt spørsmål er om jeg skal sette opp alle 4 maler direkte & om de skal være kant i kant med hverandre eller om man skal sette opp en mal, merke ut skruehullene & sette opp første hylle på veggen?
Er bekymret for at når jeg har merket ut skruehullene satt på festene & skal sette opp hyllene så går det ikke fordi en hylle tar i den andre.
Det skal være 4 stk hyller (kuber) totalt.
Håper dere forstår hva jeg mener, takk!
Er bekymret for at når jeg har merket ut skruehullene satt på festene & skal sette opp hyllene så går det ikke fordi en hylle tar i den andre.
Det skal være 4 stk hyller (kuber) totalt.
Håper dere forstår hva jeg mener, takk!
Jeg tror du trenger en list for å henge opp skapene på veggen.
Den mallen er nok bare til for om du skal skru fast eken hyllen i veggen når den står på gulvet for at den ikke skal risikere å velte...
Den mallen er nok bare til for om du skal skru fast eken hyllen i veggen når den står på gulvet for at den ikke skal risikere å velte...
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 innlegg
Pass maljen mot baksiden på et skap og se om den er i samme størrelse.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 169 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.169 innlegg
Veggskenene har jeg tenkt om mallen markerer ut hvor skruehullene skal være for selve skinnen. Tenker jeg feil?C crazytok skrev:
Noen ganger må man spørre før man kommer på det selv.
Ja det er de. Jeg kunne jo bare lagt en veggskinne på og sjekket om hullene stemte overens med skinnen, samt at malen passet kuben hvilket den gjorde.
Noen ganger er man ikke veldig smart!
Takk for all hjelp, ha en fin kveld!
Ja det er de. Jeg kunne jo bare lagt en veggskinne på og sjekket om hullene stemte overens med skinnen, samt at malen passet kuben hvilket den gjorde.
Noen ganger er man ikke veldig smart!
Takk for all hjelp, ha en fin kveld!