Hei jeg har en fundering angående eket montering på vegg. Man får med maler (se bilde) for å merke ut skruehullene. Mitt spørsmål er om jeg skal sette opp alle 4 maler direkte & om de skal være kant i kant med hverandre eller om man skal sette opp en mal, merke ut skruehullene & sette opp første hylle på veggen?

Er bekymret for at når jeg har merket ut skruehullene satt på festene & skal sette opp hyllene så går det ikke fordi en hylle tar i den andre.
Det skal være 4 stk hyller (kuber) totalt.

Håper dere forstår hva jeg mener, takk!

• Maler for veggmontering av hyller fra IKEA, festet med tape på veggen, viser hvor skruer skal plasseres for å montere fire kubehyller.
Jeg tror du trenger en list for å henge opp skapene på veggen.
Den mallen er nok bare til for om du skal skru fast eken hyllen i veggen når den står på gulvet for at den ikke skal risikere å velte...

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Pass maljen mot baksiden på et skap og se om den er i samme størrelse.

BirgitS
C crazytok skrev:
Du tror riktig for slik skriver Ikea i monteringsanvisningen:
Hvis produktet skal henges på veggen, må det gjøres med den spesielle veggskena (selges separat på IKEA).

BirgitS BirgitS skrev:
Du tror riktig for sånn her skriver Ikea i monteringsanvisningen:

Veggskenene har jeg tenkt at malen markerer hvor skruehullene skal være for selve skinnen. Tenker jeg feil?

C crazytok skrev:
Den mallen er nok bare til for om du skal skru fast eken hyllen i veggen når den står på gulvet for at den ikke skal risikere å velte...
Veggskenene har jeg tenkt om mallen markerer ut hvor skruehullene skal være for selve skinnen. Tenker jeg feil?

Er det du har teipet på veggen fra manualen som fulgte med veggskena da?

Noen ganger må man spørre før man kommer på det selv.
Ja det er de. Jeg kunne jo bare lagt en veggskinne på og sjekket om hullene stemte overens med skinnen, samt at malen passet kuben hvilket den gjorde.
Noen ganger er man ikke veldig smart!

Takk for all hjelp, ha en fin kveld! :)

Da så, lykke til! Vi vil se sluttresultatet senere... (y):D

Det ordner vi såklart! Takk

C crazytok skrev:
Dåså, lykke til! Vi vil se sluttresultatet sen... (y):D
Nå så var de endelig oppe! Tips fra coachen om du skal sette opp dem, begynn alltid med den nederste og jobb deg oppover. Vær forsiktig, ellers kan litt maling ryke fra veggen (kan ha skjedd her) ;)

• Hvite og trebrune vegghyller med dekorative elementer, inkludert sølvfargede ananasfigurer, en buddhafigur og stearinlys i glassbeholdere.
  • Liker
BirgitS og 2 andre
  • Laddar…
Fint, ble jo kjempefint! (y):)

C crazytok skrev:
Tjusigt, blev ju jättefint! (y):)
Takk så mye vi er fornøyde til tross for at det nesten endte med skilsmisse som vanlig når det gjelder Ikea-saker ;)(y)

M Mikaeland skrev:
Takk så mye, vi er fornøyde til tross for at det nesten endte med skilsmisse som vanlig når det gjelder Ikea-saker ;)(y)
Kjenner igjen det der, men livet er desto herligere når man lykkes med noe. ;)

Haha virkelig, er helt enig! :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.