Hei. Som overskriften lyder. Finnes det forsenket M8 med M6 hode? Har sjekket på bauhaus men hun hadde ingen anelse.
Noen som har peiling på om det finnes?
takknemlig for hjelp.

Hva innebærer forsunket M6-hode? Krysspor?

useless useless skrev:
Hva innebærer forsenket M6-skalle? Krysspor?
kan være torx, unbrako eller vanlig kryss det viktige er at den er M8 gjenge med M6 skalle :)

M8 gjengen er nettopp 8 mm, M6 hodet skal være 10 mm, det blir en 1mm kant igjen og det er litt da hullet for M8 bør være 8,5 mm eller så

Men det kanskje menes M6M og da er det ”vanlig” sekskantet hode uansett dimensjon. Men så var det ikke

Protte

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Da kan det være på tide med en innsatsgjeng.
Eller en POPmutter.

Protte

• Liker
Slarvpellen
  • Laddar…
Vet at Bossard har en forsenket sporhode skrue med lite hode men mener de bare går opp til M6.
Så er disse ikke lette å få tak i...
Ta en M8 forsikring sporhode og slip ned hodet og lag et nytt spor.

Det der får man plukke fram dreiebenken til men spørsmålet er hvorfor du søker dette? Om det er ødelagte gjenger som andre har gjettet så er det bedre å bore opp og sette inn en innsatsgjenge. Custom skrue er bare veien ned i fordervelsen, kommer alltid til å bite deg i ræva i all framtid.

Finnes det noe som heter M6skalle?

Finnes det noen tvil om hva som menes?

Ja, hva er det for en "skalle" som menes. Skruer finnes med en hel del ulike "skaller". Når det gjelder M6 og M8 skruer. Vis gjerne med bilde på hva du har som du vil erstatte med en større gjengedimensjon.

P
Skal den være utformet som en hjulbolt, med m8 gjenger og 10 mm hode? Sølvfarget hjulbolt med metrisk gjenge M8 og sekskantet hode på 10 mm størrelse, liggende på hvit bakgrunn.

• Liker
Finndjävel
  • Laddar…
M Masthugg skrev:
Finns det nån tveksamhet om vad som menas?
Ja.
Jeg googlet for moro skyld på "m6 skalle," det var ikke direkte enhetlige bilder som dukket opp.

P-plats P-plats skrev:
Vet at Bossard har en forsenket spor skrue med liten hode men har for meg de bare går opp til M6.
Så er disse ikke lett å få tak i....
Ta en M8 forsenket spor skrue og slip ned hodet og gjør et nytt spor.
Akkurat en slik skrue jeg leter etter med lys og lykte! Fant denne tråden. Hvor kan jeg kjøpe slike - noen som vet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.