Det holder med å banke på den så høres det tydelig om det er isolert eller ikke. Best er jo om man er der og ser at de virkelig setter inn isoleringen i veggen før de skrur på det ytre laget.
Et tips er kanskje å installere web-kameraer i deler av huset slik at man kan følge byggeprosessen i sanntid?
Et tips er kanskje å installere web-kameraer i deler av huset slik at man kan følge byggeprosessen i sanntid?
Vi tenkte ta ferie under bytiden og mate snekkerne med kaffe, smørbrød og boller for at de skal orke å jobbe ;D
Så kommer vi til å ha kamera i hånden og ta bilder når de jobber, for å legge på vår hjemmeside.
Tror dere ikke at de kommer til å forsøke å gjøre en god jobb om de vet at bildet deres kommer opp på nettet ;D ;D ;D
Så kommer vi til å ha kamera i hånden og ta bilder når de jobber, for å legge på vår hjemmeside.
Tror dere ikke at de kommer til å forsøke å gjøre en god jobb om de vet at bildet deres kommer opp på nettet ;D ;D ;D
I en portstolpe jeg bygde for noen år siden la jeg inn et plastet dokument som beskrev litt om hvem vi som bor/bodde der var og litt annen morsom info. Vanlig er det vel å også slenge inn en eller annen avis i vegger, mm. Håper det er mer vanlig enn gammel mat, 
Mvh Ingvar
Mvh Ingvar
Det er veldig spennende for kommende generasjoner å finne dokumentasjon fra svunnen tid. Jeg kledde om en sofa som var fra slutten av 1700-tallet og fant under stoffet en liten firkant av originalstoffet som noen hadde lagt der. Det føltes faktisk som en melding...Så legg igjen spor etter dere om dere gjør noe...det er så lett å skrive noe eller gjemme en liten melding osv
Håper at det finnes noen CD-lesere igjen når noen river ned gipsplaten og finner en merkelig plastsak fra steinalderen... ...eller at noen river ned gipsplaten innen 20 år (omtrentlig levetid for en CD-plate).KarlXII skrev:
I vår forrige leilighet hadde bygningsarbeiderne moret seg med å tegne obskøne bilder på veggene. Litt moro faktisk.
I de tilfeller man bruker CD-Rom plater så kanskje man skal sende med en dokumentasjon over hva det er for type plater og hvilket format dataene er på.
Tenk om man fant et gammelt rullbånd fra 70-tallet i dag. Da ville jeg ikke ha noen anelse om hva jeg skulle gjøre med det.
Tenk om man fant et gammelt rullbånd fra 70-tallet i dag. Da ville jeg ikke ha noen anelse om hva jeg skulle gjøre med det.
Morsom idé å bygge inn en melding. Renovert tømmerhus på et gammelt torp de to siste somrene, og man finner mye morsomt.
Snilt av Sweli å by snekkeren på kaffe, men ikke vær for hyggelig hvis du betaler dem per time. Timene flyr raskt av gårde når man har det koselig
.
Er det noen som vet hvor mye isolasjon man bør ha i innerveggen samt i mellom bjelkelaget? 45-70-95?
Snilt av Sweli å by snekkeren på kaffe, men ikke vær for hyggelig hvis du betaler dem per time. Timene flyr raskt av gårde når man har det koselig
Er det noen som vet hvor mye isolasjon man bør ha i innerveggen samt i mellom bjelkelaget? 45-70-95?