Har et bittelite hull i kobber-takrennen, ca 1x1mm vil jeg gjette. Men det er nok til at det drypper igjennom.
Hvordan tetter jeg hullet enklest? Ta ned og sende av gårde for sveising er ikke aktuelt.

Lest at man ikke skal bruke silikon, men heller utefug, men det føles unødvendig å kjøpe en 300ml utefugpatron for bokstavelig talt bare å klikke i en mindre ert.
Lurer på om man kan bruke noe man pleier å ha hjemme. Har en boks med åpnet polyestersparkel med epoxyherder, tror dere det fungerer? Eller bare sølvteipe?

Takk på forhånd

P
N naikon skrev:
Har et lite hull i kobber-renna, ca 1x1mm vil jeg gjette. Men det er nok til at det drypper gjennom.
Hvordan tetter jeg hullet lettest? Ta ned og sende til sveising er ikke aktuelt

Har lest at man ikke skal bruke silikon, men heller utetette, men det føles så unødvendig å kjøpe en 300 ml utetettepatron for bokstavelig talt å bare klikke i en liten ert.
Lurer på om man kan bruke noe man vanligvis har hjemme. Har en boks åpen polyesterfyll med epoksyherder, tror dere det fungerer? Eller bare sølvtape på det?

Takk på forhånd
Hvorfor ikke montere en sånn her…

https://www.byggmax.se/rännskarv-svart-p26382

Sølvfosforkobberlodd

Kjøp en tube butyltetting, det fester og holder lenger enn fugemasse/silikon. Koster en 50-lapp, det kan du vel koste på din renne?

M Mapet890 skrev:
Jeg kjøpte slike

[lenke]
Ser perfekt ut, slik får det nok bli!
Edit: Æsj den var utgående og fantes ikke på lager... typisk
I InsidersUnited skrev:
Kjøp en tube butyltetning, det fester og holder lenger enn fugemasse/silikon. Koster en 50-lapp, det kan du vel koste på renna di?
Er vel ikke direkte kostnaden som er noe problem, mer bare at det fra for eksempel et miljøsynspunkt føles himla unødvendig å åpne en hel tube bare for å bruke en halv ert... Vet at den kommer til å bli stående og så kastet
Kom på at jeg faktisk hadde en tube butyl i kjelleren, men den er 8 år gammel og det står 12 måneders holdbarhet på pakningen. Kaste eller prøve?

• Liker
InsidersUnited
  • Laddar…
S
Tec7 hadde jeg anbefalt. Den trenger du uansett å bruke til noe garantert :)

Men prøv med butylen som du har. Har den stått bra så er det nok ikke noe feil med den tenker jeg

• Liker
InsidersUnited og 1 annen
  • Laddar…
Rengjør og lodd med vanlig loddetinn..

plåtrickard plåtrickard skrev:
Gjør rent og lodd med vanlig loddetinn..
Hva skal TS bruke for å varme rennen hvis han skal følge ditt råd?

S SvanteC skrev:
Tec7 hadde jeg anbefalt. Den trenger du uansett å bruke til noe garantert :)

Men prøv med butylen som du har. Har den stått bra så er det nok ikke noe galt med den tenker jeg
Ah alright. Ja jeg prøver nok tuben og ser om det virker ok. Takk for tipset med Tec7, aldri brukt men kanskje er bra å ha

Denne teipen virker jo grei ellers om man vil kjøre teipeløsning, til og med bilde på hengekummen hehe
https://www.bauhaus.se/aluminiumstejp-tesa-10mx50mm

S
N naikon skrev:
Ah alright. Ja jeg prøver nok tuben og ser om det virker ok. Takk for tipset med Tec7, aldri brukt men kanskje er bra å ha

Denne tapen virker jo kul ellers om man vil kjøre tapeløsning, t.om bilde på takrenne hehe
[lenke]
Tape vil ikke holde i det lange løp.

N naikon skrev:
Denne tapen virker jo grei ellers hvis man vil bruke tapeløsning, til og med bilde av takrenne hehe
[lenke]
Aluminium og kobber er ingen bra kombinasjon. Det blir galvaniske strømmer som vil forårsake korrosjon, dvs hullet vil bli større over tid.

P
En svart rennskarv på en kobberrenne, kommer jo se ut som Åsa-nisse har vært fremme og reparert.

• Liker
Nötegårdsgubben og 1 annen
  • Laddar…
P
Stefan N Stefan N skrev:
En svart renneskarv på en kobberrenne, kommer jo til å se ut som Åsa-nisse har vært fremme og reparert.
Det går an å lakke disse grønne om man så vil..

• Liker
InsidersUnited
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.