hei.
holder på å fikse i stand et rom i kjelleren som jeg har tenkt å lage et treningsrom av d^_^b
så at gulvet var veldig skabbete da jeg fikk unna alt rotet, så jeg tenkte at jeg skulle flytsparkle det så det blir finere...

det er betonggulv og vegger så det skal i stort sett bare være å prime og helle ut sparkelen, men som det ser ut så har det vært flytsparkel med limte linoleum biter originalt på gulvet... de er borte men det finnes litt limrester igjen... må de bort for at man skal kunne flytsparkle eller holder det med å dra over med kost og få bort det meste og så prime og flytsparkle, eller kommer det til å gå åt skogen??

Jeg ville ikke ha tatt sjansen uten å leie en betongsliper eller kjøpe en slipeskive til vinkelsliperen, jeg fant en sånn på Bauhaus for 80 kr tror jeg, men det avhenger jo av hvor stort rommet er om man klarer det med den, ellers for å fjerne limrestene så går det kanskje med en stålbørste for boremaskin eller vinkelsliper. Bruk halvmaske eller helmaske for det støver som bare det.

ja selve området som har litt lim på seg er ikke stort.. kan det være en halv kvadratmeter kanskje så det burde ikke være alt for slitsomt å gå over med rondellen

Nei da er det ingenting å satse på, litt mer plagsomt om det var 30 kvm.

ja da trengs det litt verre greier... hele rommet er på nesten 7 kvadrat så det er ikke så stort... sjekket litt mer i går og det ligger et tynt lag flytspackel der limet er så jeg satte i et koben og brakk til så nå er hele kaken med lim borte :) tok 20 sek typ hehe

var det flytsparklet der siden tidligere? sjekk så det sitter, har vært med om at de ikke har primet og vært nødt til å bryte bort det gamle flytet.

el_ias skrev:
var det flytsparklet der siden tidligere? se om det sitter, har vært med om at de ikke har primet og vært nødt til å bryte bort det gamle flytet.
tror de vært flytsparklet tidligere men veldig tynt i så fall. kanskje 2-3 mm og de sitter sånn passe
typ 97% av gulvet er allerede ren betong da forrige eiere til huset hadde begynt med rommet og skulle pynte på det så det er typ i et hjørne på en kvadrat som det er gamle linoliumsplater og flytsparkel igjen men som sagt det sitter ikke så bra så jeg har sittet med en sparkel og hammer og banket bort stort sett alt allerede så når det skal flytsparkles så kommer det gamle til å være borte...

men da er det bare å prima kjøre på:) lykke til

jepp.. de skal handles inn i uka... har jo bestilt greiene til gymmet som skal være der så man får jo lov til å jobbe på så man kan begynne å trene

forresten. noen som vet hvor mange liter det blir av en 25kg sekk flytsparkel... tenkte å kjøpe noen bøtter slik at far får blande mens jeg heller og raker

Passe til en vanlig murarhink hva det nå er, 15 eller 20 liter, 20 tror jeg.

okey jeg har en på 17l så de burde funke.. tar og kjøper på meg et par til da jeg endå skal inn og handle primer og sparkel i morgen

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.