Oppretter en ny tråd da det ble litt rotete uten bilde.
- Garasjen er 39 kvm men det er bare to av veggene som skal isoleres
- Innvendig har veggene ytterpanel (samme som på utsiden)
- Veggene har vindsperre
- Vinduene er 3-glass
- Varme skal tas fra det tilstøtende rommet gjennom ventilasjon og mindre FTX-aggregat
- Formålet med garasjen er å parkere en bil og plass til gym
- Trenger ikke å være varmere enn ca 16 grader
Hvordan kan de to veggene isoleres på en enkel og billig måte?
Jeg trenger ikke ha den beste isolerende veggen, derimot trenger den som sagt å være billig, enkel å gjennomføre og holdbar.
Skaper en ny tråd da det ble litt rotete uten bilde.
- To vegger skal isoleres
- Innvendig har veggene ytterpanel (samme som på utsiden)
- Veggene har vindtett
- Vinduene er 3-glass
- Varme skal tas fra det tilstøtende rommet gjennom ventilasjon og mindre FTX-aggregat
- Formålet med garasjen er å parkere en bil og plass for treningsrom
- Trenger ikke være varmere enn ca 16 grader
Hvordan kan de to veggene isoleres på en enkel og billig måte?
Jeg trenger ikke ha den beste isolerende veggen, derimot trenger den som sagt være billig, enkel å gjennomføre og holdbar.
[bilde]
Ta ned panelet på innsiden, bestem om bjelkenes tykkelse er nok for isolasjonen. Ellers må du legge på for eksempel en 45 mm vinkelrett mot bjelkene.
Tilbake med panelet igjen.
Ta ned panelet på innsiden, bestem om stendere tykkelse er tilstrekkelig for isolasjonen. Hvis ikke, må du lekte på f.eks. en 45mm vinkelrett mot stenderne.
På med panelet igjen.
Hvilken isolasjon bør jeg kjøpe? Kan jeg gjøre det selv? Anslått pris?
Garasjen er 39 kvm, men som sagt, bare to vegger som skal isoleres.
Hva for isolasjon skal jeg kjøpe? Fikser jeg det selv? Anslått pris?
Garasjen er 39 kvm men som sagt, bare to vegger som skal isoleres.
Isolere er veldig enkelt. Det plagsomme blir å få ned panelet uten at det går i stykker, men det pleier å gå bra om man lirker med en brekkstang.
Om du søker på isolere garasje får du opp guider fra flere fabrikater på isolasjon f.eks. denne fra isover: https://www.isover.se/supporten-tipsar/isolera-garaget-det-ger-fler-mojligheter#1
Isolere er veldig enkelt. Det vanskelige blir å få ned panelet uten at det går i stykker, men det pleier å gå bra hvis du jobber forsiktig med en brekkstang.
Hvis du søker på isolere garasje får du opp guider fra flere produsenter på isolasjon f.eks. denne fra isover:[lenke]