Hadde tenkt å sette opp en takhengt hylle over kjøkkenøya men så begynte jeg å lure på hva slags tak det egentlig er så jeg åpnet og sjekket. Trodde det var gips men hva er dette? 😳 Hylla har vel to festepunkter og veier maks 10 kg.
Bør vel være lektet uansett? Tenkte om man skulle sette krokene i lektene i så fall.
Min lektesøker fra billige berra gir knapt noe utslag.
Bør vel være lektet uansett? Tenkte om man skulle sette krokene i lektene i så fall.
Min lektesøker fra billige berra gir knapt noe utslag.
Sist redigert:
Det hørtes jo utrolig utrolig, anbefales det å plugge i slikt? Har lett rundt og finner null informasjon om dette papptaket. Det går jo bjelker langs skjøtene men det går bare å bruke bjelke for en av innfestningene på grunn av målet på hyllen.A A-Man_08 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 241 innlegg
Det ser vel ut som noen masonite i det øverste laget? Det burde fungere med noen form for mollyplugg, eller annen plugg som folder ut vinger. Akkurat Molly må være beregnet for riktig tykkelse, du må sjekke hvor tykk platen er. Så må man være veldig forsiktig så ikke selve pluggen presser platen sammen.
Hvis du velger mollyplugg, så sørg for å bruke beregnet monteringsverktøy som presser pluggen litt mer kontrollert enn om man bruker skruen for å presse sammen pluggen.
Hvis du velger mollyplugg, så sørg for å bruke beregnet monteringsverktøy som presser pluggen litt mer kontrollert enn om man bruker skruen for å presse sammen pluggen.
Takk for svar, Molly hørtes jo bra ut men som du sier kanskje lett å trykke sammen eller fra hverandre platene. Hva tror du om denne? Blir jo riktignok et hull på 14mm men burde jo bli stabilt.H hempularen skrev:Det ser vel ut som noe masonitt i det øverste laget? Det burde fungere med en eller annen form av mollyplugg, eller annen plugg som feller ut vinger. Akkurat Molly må være beregnet for riktig tykkelse, du får sjekke hvor tykk platen er. Så må man være veldig forsiktig så ikke selve pluggen trykker sammen platen.
Om du velger mollyplugg, så sørg for å bruke et egnet monteringsverktøy som presser pluggen litt mer kontrollert enn om man bruker skruen for å trykke sammen pluggen.
Klikk her for å svare