Skal senke innertaket fra 3,5 meter til 3 meter og vil bygge luftig. Skal male mellom rommet SVART og bygge det nye innertaket med stående bord på høykant i ruter 400X400 mm tenkt å bruke 17x95 mm. Noen som har gjort lignende og har bilder?? Rommet er 68 kvadratmeter
det jeg søker bilder. Senker for å skjule kabelstige, ventilasjonsrør mm. Tanken er å gjøre slik at man markerer 400 mm, sagar i halve bort 17 mm og i tverrgående like til man har ruter 400x400 mm over hele taket. Søkt bilder på nettet men finner ingen.
Jeg vet hva du mener, det er det samme som i taket på en del butikker, svartmalt oppe og et rammeverk med hengende bord på høykant, samt alle armaturer under eller mellom bordene, kan bli fint, passende avstand på hengende ca 150 mm så det ikke blir for tett, men det bestemmer du selv. Noen bilder er vanskelig å få tak i, noen ganger finnes et slikt tak i trendbutikker, kanskje ikke med tre, men med lyddempere eller armeringsnett.
Riktig!!
Skal ha en butikkdel i Garasjen som er på 370 kvadrat. Gulvet der er Svart granitt polert og vil ha ned taket litt for å skjule en masse ting og få inn belysningen som har aluminium kant med svart i midten disse er 200mmX 2000mm. Men hva heter taket hva skal man søke på?Anders & Ming skrev:
Tenk da på fra hvilken side du kommer mest, slik at du får plankene på tvers mot deg, da ser du ikke opp i overtaket, det ser ut som et helt tak da, ellers blir det lett langrandig og alt er synlig som finnes ovenfor.
Edit det finnes nok ingen standard for dette, de jeg har vært med på og sett er platsbyggde og utformede etter lokalet.
Edit det finnes nok ingen standard for dette, de jeg har vært med på og sett er platsbyggde og utformede etter lokalet.
Jo men jeg tenkte felle inn dem i hverandre 50/50 da spiller akkurat det ingen rolle
bilder er bra selv om man har "ritningen" i hodet så kan man gå glipp av detaljer og få inspirasjon
Aha da forstår jeg hvordan du vil ha det, problemet er regelverket eller festene i taket for å henge det i, blir en del fester da.
Det med å felle inn, da mener du å sage ut hakk i halve planken på hver og sette den andre planken med likt, så den henger på den første.
Er det 50X50 rutenett du er ute etter som du skrev, så blir det ikke fullt så mange heng.
Det med å felle inn, da mener du å sage ut hakk i halve planken på hver og sette den andre planken med likt, så den henger på den første.
Er det 50X50 rutenett du er ute etter som du skrev, så blir det ikke fullt så mange heng.
ja men 40x40. jo har tenkt ut hvordan henge opp det. Men det finnes alltid folk som har bedre ide om hvordan man lager en spiker
på 40x40 kan jeg ta ut 20x200 cm for lysarmaturene
PS det gjelder å få rette linjer på festene fordi treverket er stivt og ikke kan flyttes mer enn noen mm, hakkes bare en planke så er det mye lettere å få det sammen. Har du sett de små hyllene som finnes, man kjøper en bunt trebiter med hakk i, og trer sammen så det blir små firkantede rom og henger opp på veggen.
jo jeg har sjekket de hyllene... jeg har nybygget garasjen og skal til å begynne innvendig nå så det er i dag OSB i innertaket så det finnes å feste i. tenkte legge en planke først rundt på vegg å henge i deretter med enten metall hullbånd men vurderer mer mot gjengestang med fester i tak og i inner taket når planken rundt på veggene er kan man med laser regne ut festepunktene i taket så de kommer riktig.