2.637 lest ·
17 svar
3k lest
17 svar
Identifiser 60-talls detalj i vårt hus..
Hei,
Vi har et litt spesielt hus bygget i 1964. Han som bygde huset har vi dessverre ikke tilgang til, men har forstått at han likte uvanlige detaljer i husbyggingen, og i tillegg smarte løsninger.
Men vi kan ikke finne noen logisk løsning på hva denne detaljen i trapperommet var til for...
Min kones beste forslag er (litt humoristisk) at han har hatt en travers i trappen.
Er det noen som kan komme på et lurt bruksområde han kan ha hatt i tankene?
Vennlig hilsen,
Davidbagare
Vi har et litt spesielt hus bygget i 1964. Han som bygde huset har vi dessverre ikke tilgang til, men har forstått at han likte uvanlige detaljer i husbyggingen, og i tillegg smarte løsninger.
Men vi kan ikke finne noen logisk løsning på hva denne detaljen i trapperommet var til for...
Min kones beste forslag er (litt humoristisk) at han har hatt en travers i trappen.
Er det noen som kan komme på et lurt bruksområde han kan ha hatt i tankene?
Vennlig hilsen,
Davidbagare
Ser unektelig morsomt ut
Er det ekte tegl eller imitasjon
Sitter en ringeklokke og tre koblingsbokser der
Forstandig å ikke bygge inn disse når ny veggbekledning skulle opp.
Det var en innovativ og fantasifull person som gjorde det.
Synes at det faktisk pynter veggen
Er det ekte tegl eller imitasjon
Sitter en ringeklokke og tre koblingsbokser der
Forstandig å ikke bygge inn disse når ny veggbekledning skulle opp.
Det var en innovativ og fantasifull person som gjorde det.
Synes at det faktisk pynter veggen
Ja, det er ekte murstein. Og alt er originalt siden huset ble bygd. Stemmer at det sitter en ringeklokke og fire stykker koblingsbokser der.U Uffe A skrev:
Han som bygde det har preget huset med mange spesielle innslag. Han var selv håndverker, murer, og virker å ha vært full av byggelyst. Men som sagt, skulle gjerne ha visst om han hadde noen tanke med akkurat denne detaljen...
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 innlegg
Jeg synes det ser ut som en kunstnerisk utformet utsparing for å ikke sette igjen noen koblingsbokser og ringeklokken når en teglesteinsdekor skulle opp. Stilig teglestein også forresten.
Flere bilder fra kåken?
Flere bilder fra kåken?
Ja, så kan det såklart være. Men jeg tror at denne klurige gubben kanskje hadde en annen tanke enn bare kunst i hodet.. eller håper kanskje på det iallfall..Fotografen skrev:
Skal ta litt bilder av andre "knasigheter" og legge opp når barna har sovnet