Hei
Har tatt bort garderobe, og en mindre del av betongplaten under den gamle garderoben ligger under nivået av resten av gulvet. Den hellet litt både oppover i den ene enden og nedover noen cm i den andre. Har nå slipt ned det som hellet oppover.

Det handler om en overflate på 30 x 100 cm, der det altså heller fra å være i nivå med resten av kjøkkengulvet til å ligge ca. 1 cm under nivået.

Da jeg skal legge mykt underlag og laminatgulv ovenpå, men det skal kun stå et kjøleskap i det hjørnet, så tenkte jeg om man kunne unngå å måtte blande til flytsparkel og bruke noen vanlig ferdigblandet filler, husfix, eller annet som tørker raskt og som jeg kan legge på den lille biten som ligger under nivået og jevne ut med skrape. Omtrent som man sparkler veggen. Ingen kommer som sagt til å gå der, det er et hjørne der kjøleskapet skal stå.

M marp68 skrev:
Hei
Har fjernet garderobe, og en mindre del av betongplaten under den gamle garderoben ligger under nivået av resten av gulvet. Den hellet litt både oppover i den ene enden og nedover noen cm i den andre. Har nå slipt ned det som hellet oppover.

Det handler om en overflate på 30 x 100 cm, der det altså heller fra å være i nivå med resten av kjøkkengulvet til å ligge ca 1 cm under nivået.

Da jeg skal legge mykt underlag og laminatgulv oppå, men det skal kun stå et kjøleskap i det hjørnet, så tenkte jeg om man kunne unngå å måtte blande til flytesparkel og bruke noen vanlig ferdigblandet filler, husfix, eller annet som tørker fort og som jeg kan legge på den lille biten som ligger under nivået og jevne ut med skrape. Omtrent som man sparkler veggen. Ingen vil som sagt gå der, det er et hjørne der kjøleskapet skal stå.
Vanlig håndsparkel for gulv er det du leter etter. Det krever dog at du blander det.

• Liker
marp68
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Vanlig håndsparkel for gulv er det søker etter. Det kreves dog at du blander det.
Mener du pulver som blandes med vann, på samme måte som flytsparkel, men blir tykkere?

Hvorfor funker ikke vanlig ferdigblandet sparkel da, eller typ noen form av husfix eller filler som sparkles ut.

M marp68 skrev:
Mener du pulver som blandes med vann, på samme måte som flytsparkel, men blir tykkere?

Hvorfor fungerer ikke vanlig ferdigblandet sparkel da, eller typ noen form for husfix eller filler som sparkles ut.
Husfix fungerer nok men krever jo også at man blander

• Liker
marp68
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Husfix lærer å fungere men kreves jo også at man blander
Ja. Men denne gulvsparkel, hva er forskjellen mot vanlig ferdigblandet sparkel?

M marp68 skrev:

Hvorfor funker ikke vanlig ferdigblandet sparkel da, eller typ noen form for husfix eller filler som sparkles ut.
Gulvsparkel tåler vekten av gjenstander, det gjør ikke vanlig sparkel. Ja du blander det med vann og primer overflaten før.

• Liker
marp68
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Gulvavretting klarer vekten av gjenstander, det gjør ikke vanlig sparkel. Ja du blander det med vann og primer overflaten først
Det skal legges mykt utjevningsmateriale og laminatgulv oppå. Så skal det stå et kjøleskap der. Da kanskje vanlig sparkel eller gipsmørtel kunne fungere i så fall, da ingen skal gå eller noe stå direkte på sparkelen? Mest få opp høyden litt.

Eller mener du at det kan synke selv under laminatgulvet fordi kjøleskapet står oppå laminatgulvet?

Takk for all hjelp. Det ble flytende avrettingsmasse. Deretter underlagsfoam og laminatgulv. Ble bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.