Skal gi meg ut på en mindre renovering av datterens tenåringsrom i sokkeletasje. Et av arbeidsmomentene er å skape slette tak. I taket i dag ser man sporene av hva som virker å være gammelt lim som tyder på at det noen gang har sittet plater eller lignende i taket.
Taket er imidlertid solid betong, som av erfaring krever solide verktøy for å komme gjennom. Så jeg er ikke veldig ivrig på å måtte plugge og bore opp renoveringsgips med borhammer og er ikke villig til å senke taket med hjelp av lekter. Holder det å lime gipsen (og eventuelt kun sette et par skruer) eller er det enklere å helt tenke bort gips og så gå på å sparkle taket i stedet? Eller forslag til en helt annen fremgangsmåte? Innspill verdsettes!
Skal gi meg i kast med en mindre renovering av datterens tenåringsrom i sokkelplan. Et av arbeidsmomentene er å skape glatte tak. I taket i dag vises sporene av det som virker som gammelt lim som tyder på at det en gang har hengt plater eller lignende i taket.
Taket er dog solid betong, som av erfaring krever skikkelige redskaper for å komme igjennom. Så jeg er ikke veldig sugen på å måtte plugge og bore opp renoveringsgips med borhammer og er ikke villig til å senke taket med hjelp av lekter. Holder det å lime gipsen (og evt bare sette et par skruer), eller er det enklere å helt tenke bort gips og så gi seg på å sparkle taket i stedet? Eller forslag til helt annen fremgangsmåte? Innspill verdsettes!
[bilde]
Personlig ville jeg ha sparklet hvis jeg ikke hadde kunnet/orget å sette lekter og skrudd et nytt innertak. Lim holder trolig, hvis det er en glatt og ren overflate under...men da ville man nok helst ha skrapet den ren uansett, så da kan man jo like gjerne sparkle?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.