Skal henge opp et ikea Ivar skap i en gipsvegg. Hadde tenkt å henge opp med to mollyplugger, men etter at jeg boret, oppdaget jeg at det var dobbeltgips ~26mm. Dessuten ser det ut til å være en annen vegg bak gipsveggen, så har ikke plass til lengre plugger/skruer enn 55mm. Finner ingen mollyplugger under 55mm som er laget for dobbeltgips. Noen som har tips til hvordan jeg kan henge opp skapet?

J
Kommer litt an på hva veggen bak er, hvis du kan få i f.eks. en gjenget stang. Ellers ville jeg eksperimentert med en eller annen type fugemasse eller montasjelim i et hull, og deretter trykket i en plugg før det herdes. Vil sitte som fjell hvis du trykker i så det danner en klump mellom veggene.

Skru inn i reglene.

J Jocke Best skrev:
Kommer an på hva veggen bak er, om du kan få i f.eks. en gjengestav. Ellers hadde jeg eksperimentert med en type fugemasse eller montasjelim i et hull, og deretter presset i en plugg før det har herdet. Det vil sitte som fjell hvis du presser i så det danner en klump mellom veggene.
Vet ikke helt hva veggen bak er, så vil ugjerne bore i den. Hvilken type plugg ville vært passende i kombinasjon med fugemasse eller montasjelim?

F fribygg skrev:
Skru fast i stenderne.
Ser ut til å være stålstendere, hvis jeg har forstått riktig går det ikke an å feste noe i slike.

M msvenssion skrev:
Virker være stålregler, hvis jeg har forstått riktig går det ikke å feste noe i slike.
Klart at det gjør, det sitter jo allerede to lag gips, så med riktig skrue kan du henge opp hyllen din også.

Du kan vel ikke henge et skap med mollyplugg i en gipsplatevegg! Mener jeg iallfall!

Men om du har stålregler så har du luft bak gipset. Du har ikke flere lag plater bak bare?
Hva slags hus er det og hva slags vegg? Mot nabo om det er flerfamiliehus?

F fribygg skrev:
Klart at det gjør, det sitter jo allerede to lag gips så med riktig skrue kan du henge opp din hylle også
Aha det kan jo være noe. Hva er i så fall riktig skrue i sammenhengen?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Men om du har stålregler så har du luft bak gipset. Du har ikke flere lag skiver bak bare?
Hva slags hus er det, og hva slags vegg? Mot nabo hvis det er flerfamiliehus?
Ser ikke ut til å være mer enn 30mm luft bak skivene. Veggen der bak føles som betong. Vender mot en nabo, er et flerfamiliehus.

M msvenssion skrev:
Aha det kan jo være noe. Hva er i så fall riktig skrue i sammenhengen?
Jeg ville valgt montasjeskrue

G
Hvis du henger skapene på opphengsskinne så kan du kanskje sette skruene så de treffer stenderne?

Men om du har 30mm luft+ 26mm gips så funker jo 55mm Mollyplugg?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Men om du har 30mm luft+ 26mm gips så funkar jo 55mm Mollyplugg?
Ja burde funke men finner ingen 55mm plugg for dobbelgips. Kjenner du til noen så tar jeg takknemlig imot tips.

Fischer duoHM er en variant

• Liker
msvenssion
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.