1.744 lest ·
15 svar
2k lest
15 svar
Hvordan henge skap i dobbeltgips, for trangt bak gipsen for mollyplugg
Side 1 av 2
Skal henge opp et ikea Ivar skap i en gipsvegg. Hadde tenkt å henge opp med to mollyplugger, men etter at jeg boret, oppdaget jeg at det var dobbeltgips ~26mm. Dessuten ser det ut til å være en annen vegg bak gipsveggen, så har ikke plass til lengre plugger/skruer enn 55mm. Finner ingen mollyplugger under 55mm som er laget for dobbeltgips. Noen som har tips til hvordan jeg kan henge opp skapet?
Kommer litt an på hva veggen bak er, hvis du kan få i f.eks. en gjenget stang. Ellers ville jeg eksperimentert med en eller annen type fugemasse eller montasjelim i et hull, og deretter trykket i en plugg før det herdes. Vil sitte som fjell hvis du trykker i så det danner en klump mellom veggene.
Vet ikke helt hva veggen bak er, så vil ugjerne bore i den. Hvilken type plugg ville vært passende i kombinasjon med fugemasse eller montasjelim?J Jocke Best skrev:
Du kan vel ikke henge et skap med mollyplugg i en gipsplatevegg! Mener jeg iallfall!
Ser ikke ut til å være mer enn 30mm luft bak skivene. Veggen der bak føles som betong. Vender mot en nabo, er et flerfamiliehus.Matti_75 skrev: