Hei

jeg vil vite hvordan man fester de små takstolene som er markert på bildet?
Det er de små takstolene som er mellom det store taket og det lille i vinkel

ikke sakstakstolene

• Hus med takstoler, en del av små takstoler markert med rød sirkel mellom to hustak. Terrasse og basseng i forgrunnen.
Skrue eller spiker!

Tomture61
M MackanM skrev:
Hei

jeg vil vite hvordan man fester de små takstolene som er markert på bildet?
Det er de små takstolene som er mellom store taket og det lille i vinkel

ikke saltakstolene
Er det en plassbygd konstruksjon eller finnes det tegninger på tak / takstoler?

Hei

takstolene kommer prefab men har ikke bestilt ennå. Er interessert i hvordan man fester dem.
Setter man dem på en takstol eller

Njæ, avhenger litt av men vanligvis er det vel å trappe opp dem mot undertaket.

Lulaua Lulaua skrev:
Nja, beror litt på men vanlig er vel å trappe opp dem mot råsponten.

Jaha så man setter råspont så bygger man noe så de blir helt jevnt som de festes i eller ?

Så kan man gjøre, det går an å sette dem mot takstolene også men kan bli litt klønete med råsponten da.

Men er det standarden man gjør?
Da tenker jeg at det er best å bestille en regel som er kaos i 45 grader og feste i takstolene gjennom råsponten og deretter takstoler på de?

håper du forstår hva jeg mener

Hvis de to loftene ikke har noen innvendig forbindelse med hverandre, fester du stendere langs skjæringen mot hovedbygningens takpanel. I annet fall må takstolene avveksles med diagonalstag.

Man legger oftest råsponten først, så drar man en snor fra de "ekte" takstolene for å se at de små havner riktig høyde- og målemessig...
Så skrus de ned i råsponten og forhåpentligvis ned i en underliggende takstol!
Deretter settes en regel type 45x95 langs med hele underarmen som forhindrer at takstolen kan gli...typ så

Tomture61
Om takstoler på det store taket mister kontakten med hammerbåndet fordi det bygges et til tak i 90 graders vinkel. Hva skal støtte hva? Store takets takstoler må veksles av med bjelke + takstoler som får bære opp dette må forsterkes (dobbelt). Lille takets innfesting for takstoler må få trebjelker i høyde med rennedaler.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.