Jeg tenkte å bygge to sidevegger til et skap av stablede lecablokker som deretter skal pusses. De kommer til å ligge på et betonggulv, og jeg tror det holder med typ 5 blokker á 9 cm bredde og 59 cm dybde oppå hverandre på hver side...
Når konstruksjonen er helt ferdig, vil jeg ha en betongplate på toppen av dem - med en vask i midten) noe som gjør at de ikke kommer noe sted, og betongplaten har noe å hvile på i midten (ellers vil jeg sette et vinkelskinne rundt veggen som holder resten av platen). Det skal også være en dør av tre - typ plankedør - mellom dem.

Spørsmålet er hvordan jeg kommer så langt... Skal jeg feste dem i gulvet og med hva? Feste dem i hverandre og med hva?

Bilde av vaskeromprosjektet - lecablokkveggene er tenkt å sitte i midten, en ved hver maskin og skal fungere som skap. Jeg tenkte å fjerne gulvet mens jeg fikser med blokkene - under ligger det et betonggulv.

Vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel, hvite vegger og to taklamper. Betonggulv med lysegrå fliser, vindu med utsikt til busker utenfor.

Jeg hadde boret inn 8mm armeringsjern i gulv og vegg, kjemianker for å feste dem. Så bruk som vanlig mellom blokkene siden du skal pusse utenpå.

edit:
Tre eller blokk i veggene?
Eventuelt skru inn lave varmgalvaniserte skruer i treveggen og støpe inn som låsning isf.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.