1.499 lest ·
4 svar
1k lest
4 svar
Hvordan åpner jeg opp for å installere en dørklaff til krypkjeller?
Kanskje feil forumbel, da får mod gjerne flytte.
Hei!
Jeg vil installere en enklere dørluke i veggen, så man kommer inn i krypkjelleren, og med det alle rør, vannavstengningen etc. på en mye enklere måte, enn å måtte løpe ut, rundt hele huset, krype inn gjennom dør, krype gjennom 80x80cm luke etc.
Det jeg vil gjøre er å installere en enklere dørluke (noe i stil med https://www.byggmax.se/vagglucka-clickfix-56-wh-dolle-p68721633#1574=106661) men spørsmålet mitt er ganske enkelt.
Hvordan tar jeg opp veggen? Slagbormaskin og så slå ut? Tigersag?
Veggen er ikke bærende, men den er tilbygd etter huset blei bygd.
Hei!
Jeg vil installere en enklere dørluke i veggen, så man kommer inn i krypkjelleren, og med det alle rør, vannavstengningen etc. på en mye enklere måte, enn å måtte løpe ut, rundt hele huset, krype inn gjennom dør, krype gjennom 80x80cm luke etc.
Det jeg vil gjøre er å installere en enklere dørluke (noe i stil med https://www.byggmax.se/vagglucka-clickfix-56-wh-dolle-p68721633#1574=106661) men spørsmålet mitt er ganske enkelt.
Hvordan tar jeg opp veggen? Slagbormaskin og så slå ut? Tigersag?
Veggen er ikke bærende, men den er tilbygd etter huset blei bygd.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Lei en betongsag med stor klinge alternativt bor et jævla masse hull og slå bort med meisel eller slegge.
Hei,
Skal ta tak i dette. Funker det med en slagbormaskin, masse hull, banke løs? Hvis det er tilfelle, er det noe spesielt man må tenke på? Ingenting er bærende eller så.
Tenker at man borer et stykke inn, banke løs, få bort så opp med "dør" og fôr?
Skal ta tak i dette. Funker det med en slagbormaskin, masse hull, banke løs? Hvis det er tilfelle, er det noe spesielt man må tenke på? Ingenting er bærende eller så.
Tenker at man borer et stykke inn, banke løs, få bort så opp med "dør" og fôr?
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Borehammer med langt bor. Så slegge.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvilken type plate for å forsterke eksisterende tregulv i hytte
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Säljaren ansvarig för mäklares uppgift?
Juridik -
Hängränna istället för uppvik på bandtäckt plåttak
Tak & Vind -
Hur öppnar man upp dessa för rengöring?
Vitvaror -
Bosch, öppnar upp för fler att köra samma batterisystem.
Verktyg & Maskiner