Hei! Har en terrasse bygget delvis på stolper og delvis på plater (på grunn av hard og steinete jord).
Den er 10m lang og 5m dyp, den første bjelken er festet i huset, deretter er det 2 bjelker til. Virket er 195mm på bjelkene, så er det 145mm på lektene cc600 og til slutt terrassebordet på 120mm. Vi har ikke bygget terrassen selv.
Nå skal vi snart ha et bryllup og tenkte sette opp telt på terrassen og være 20 personer, klarer terrassen den vekten? Det vil også være bord og stoler.. Synes den føles litt ustabil når man går på den, men det er nok bare jeg som bekymrer meg. Hvor mye vekt tåler terrassen? Vil ikke at den synker ned..
Den er 10m lang og 5m dyp, den første bjelken er festet i huset, deretter er det 2 bjelker til. Virket er 195mm på bjelkene, så er det 145mm på lektene cc600 og til slutt terrassebordet på 120mm. Vi har ikke bygget terrassen selv.
Nå skal vi snart ha et bryllup og tenkte sette opp telt på terrassen og være 20 personer, klarer terrassen den vekten? Det vil også være bord og stoler.. Synes den føles litt ustabil når man går på den, men det er nok bare jeg som bekymrer meg. Hvor mye vekt tåler terrassen? Vil ikke at den synker ned..
Sist redigert:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 innlegg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6.412 innlegg
Det blir helt andre dynamiske belastninger med mennesker som kanskje danser og hopper av glede, ikke sammenlignbart med vekten fra et statisk snødekke.
Hva din terrasse tåler får noen andre regne på som kan slikt og ikke bare gjetter.
Hva din terrasse tåler får noen andre regne på som kan slikt og ikke bare gjetter.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
De opplysningene du har gitt er ikke tilstrekkelige for å kunne beregne det. Hvor mange plinter eller støtter har bjelkene og med hvilke avstander ligger de?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 innlegg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6.412 innlegg
@Amaryllis92 Du glemte å svare på begge spørsmålene, antall og avstand.
Klikk her for å svare