10.412 lest ·
12 svar
10k lest
12 svar
Hvor finnes store sokler som ikke er allmue?
Hallo.
I vårt gamle funkishus sitter det solide sokler. Når vi bygger nytt, vil vi komplettere med lignende sokler, men når man drar til byggevarehusene, finner man bare(?) allmogesokler hvis man vil ha høye sokler. Finnes det ikke glattere varianter?
Har dere noen tips på et velassortert gulvsokkelsted i Stockholmsområdet?
I vårt gamle funkishus sitter det solide sokler. Når vi bygger nytt, vil vi komplettere med lignende sokler, men når man drar til byggevarehusene, finner man bare(?) allmogesokler hvis man vil ha høye sokler. Finnes det ikke glattere varianter?
Har dere noen tips på et velassortert gulvsokkelsted i Stockholmsområdet?
Man kan kjøpe vanlig trelast i riktig dimensjon, og frese dem til som man vil ha dem. For jeg antar at dere bare vil ha en faset kant i overkant???
Dessuten er det ganske fint med "hjemmefrest" siden det gir den gamle fine touchen, da det ikke blir maskinperfekt.
Litt linoljemaling på det og lykken er gjort...
Dessuten trenger du jo å kjøpe en håndoverfres om du ikke har det allerede.
Bare en sånn ting
Dessuten er det ganske fint med "hjemmefrest" siden det gir den gamle fine touchen, da det ikke blir maskinperfekt.
Litt linoljemaling på det og lykken er gjort...
Dessuten trenger du jo å kjøpe en håndoverfres om du ikke har det allerede.
Bare en sånn ting
Stedet ligger på Tomtebogata i det jeg kaller Birkastan ;D og jeg vet verken navn eller adresse, men på døra står det lister. De har et stort utvalg av spesiallister til århundreskifthus, hvordan det er med glatte husker jeg ikke, men det burde finnes også. Hvis man ikke finner noen som passer, kan man bestille en form så de freser ut spesial bare for deg. Det er stockholmspriser på det hele.
Stedet ligger på venstre side av Tomtebogata hvis du kommer fra Torsgata, og det er ganske langt opp i bakken.
Stedet ligger på venstre side av Tomtebogata hvis du kommer fra Torsgata, og det er ganske langt opp i bakken.
Som innflyttet dalmas er jeg sterkt allergisk mot Stockholmspriser.
Derfor er jeg også skeptisk til å ansette et snekkeri her i Stockholm...
Er det noen som har funnet gode profilkart på nettet der lister presenteres? Det KAN jo finnes ferdige lister...
Derfor er jeg også skeptisk til å ansette et snekkeri her i Stockholm...
Er det noen som har funnet gode profilkart på nettet der lister presenteres? Det KAN jo finnes ferdige lister...
Fant fant nettsiden til firmaet på Tomtebogatan. De ser ut til å ha profilbilder.
http://www.panelochlist.se/lagerlista.htm
http://www.panelochlist.se/lagerlista.htm
Der jeg bor (Värmland) finnes det i alle fall et par firmaer med egen sag og høvleri. Der kan man få virke saget og høvlet i valgfri dimensjon.
Den gulvlisten som du (Fasting) beskriver er jo ganske enkel så det burde ikke bli så dyrt.
//Stocken
Den gulvlisten som du (Fasting) beskriver er jo ganske enkel så det burde ikke bli så dyrt.
//Stocken
Gulvlisten får bli en planhøvlet som jeg runder av litt i overkant. Var innom og kikket i et hus i Södra Ängby (funkis så klart) og de hadde slike - veldig pent.
15 mm tykke, drøyt 100 mm høye.
Når det gjelder taklist ser det ut til at håpet er ute. De taklister som var i det huset finnes neppe i nyproduksjon - pokker! Jeg gir meg dog ikke uten leter konstant...
15 mm tykke, drøyt 100 mm høye.
Når det gjelder taklist ser det ut til at håpet er ute. De taklister som var i det huset finnes neppe i nyproduksjon - pokker! Jeg gir meg dog ikke uten leter konstant...
:
Og her har du kanskje sjekket allerede: http://www.gapro.se/
Joda, men de har jo faktisk ikke altfor mye lister når man ser etter. Javisst, glatte sokler finnes i flere materialvalg, men ikke i så mange størrelser - mest i "hyreshus"-format, små i dimensjonen.
Lurer på hvordan det gikk, fant dere noen bra leverandør av gulvsokler, taklister og kanskje vinduslister i funkisstil?
Vi har latt renovere de gamle snekkeringene så langt det var mulig i vårt gamle funkishus, men en del må dessverre byttes ut. Og også jeg har googlet meg gjennom de fleste av lenkene ovenfor, og som dere konstatert at alle har allmoge, ingen funkis. Moderne sprøytelakkerte (?) små skjøre lister blir altfor kjedelig.
Kanskje noe snekkeri har rukket å spesialisere seg på dette siden tråden ble startet? *håper*
Vi har latt renovere de gamle snekkeringene så langt det var mulig i vårt gamle funkishus, men en del må dessverre byttes ut. Og også jeg har googlet meg gjennom de fleste av lenkene ovenfor, og som dere konstatert at alle har allmoge, ingen funkis. Moderne sprøytelakkerte (?) små skjøre lister blir altfor kjedelig.
Kanskje noe snekkeri har rukket å spesialisere seg på dette siden tråden ble startet? *håper*
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Kylfrys, var finns betyg och hur veta
Kök -
Var kan jag hitta liknande väggar? Finns de i Polen?
Hustillverkare -
hvordan akvarium i vegg, store inspeksjonsluker finnes de å kjøpe?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Var finns stora beige/vita ull-mattor till bra pris?
Inredning -
Var finns billiga stora krukor att köpa?
Trädgård allmänt