3.089 lest ·
10 svar
3k lest
10 svar
Hvilket materiale skal jeg bruke til innervegg, uisolert lager?
Jeg har et frittstående bod hvor jeg vil sette opp en form for innervegger. Jeg har fått besøk av mus/rotter så det skal mest være for å bli kvitt dem, samt at det blir penere.
Det er som sagt et uoppvarmet og uisolert frittstående bod (i Skåne).
Legger ved bilder på hvordan det ser ut.
Jeg har tenkt å gjøre jobben selv, er ganske ny på dette.
Det er som sagt et uoppvarmet og uisolert frittstående bod (i Skåne).
Legger ved bilder på hvordan det ser ut.
Jeg har tenkt å gjøre jobben selv, er ganske ny på dette.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Er det vindsperren man ser nå mellom stenderne? Musene tar seg vel inn et annet sted enn gjennom veggen.
Men det ser ut som at man har bygget for å kunne isolere.
Hvis du nå ikke vil varme opp, er isolasjon ingen god idé. Da ville jeg si at det er rupanel du bør bruke. Det blir pent, og du har en solid vegg å skru i. Som alternativ finnes forskjellige platematerialer som tåler fukt mer eller mindre bra.
Men det ser ut som at man har bygget for å kunne isolere.
Hvis du nå ikke vil varme opp, er isolasjon ingen god idé. Da ville jeg si at det er rupanel du bør bruke. Det blir pent, og du har en solid vegg å skru i. Som alternativ finnes forskjellige platematerialer som tåler fukt mer eller mindre bra.
Ja, men akkurat, det er duk mellom stenderne. Gnagere har bitt hull på den et sted og tatt seg inn den veien.S Småbrukaren skrev:Er det vindsperren man ser nå mellom stenderne? Musene tar seg vel inn en annen plass enn gjennom veggen. Men det ser ut som om man har bygget for å kunne isolere.
Om du ikke vil varme opp, er isolasjon ingen god idé. Da vil jeg si at det er rupanel du bør bruke. Det blir pent og du har en solid vegg å skru i. Som alternativ finnes det forskjellige plate-materialer som tåler fukt mer eller mindre bra.
Jeg vil ikke isolere.
Vil bare få opp noen form for vegger så det ser litt triveligere ut, samt gjøre det vanskeligere for gnagerne å ta seg inn.
Rupanel sier du.
Hadde ikke OSB eller kryssfiner fungert???
(jeg har til hensikt å la det være "åpent" så det kan ventilere, der setter jeg inn en form for nett eller lignende, så ikke dyrene kommer inn den veien).
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Jeg skrev jo at plate-materiale funker. Klart du kan bruke kryssfiner, men jeg synes rupanel eller panel er finere. Men det er ditt lager.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Isolert er ikke anbefalt om det skal stå uoppvarmet. Men jeg er nysgjerrig, hvorfor sitter vindtetting om det ikke skal isoleres?
Det er altså ikke jeg som bygde boden. Det var slik da vi kjøpte den. Og vi føler ikke at vi har noe behov for å isolere eller ha det oppvarmet.S Småbrukaren skrev:
Så hensikten med spørsmålet mitt er mest hvilket materiale vi skal velge på innerveggen.
Og jeg føler at jeg har fått mange gode råd.👍
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Kjør hardt!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vad ska man använda för material vid tillverkning av garderober/skåp
Möbelsnickeri -
Hva bruke for plate materiale - dele av garasje
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hva skal jeg bruke for materiale når jeg reparerer trinn utendørs.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Takbyte (av företag) - Använda material som stått ute i 3 mån?
Tak & Vind -
Vad ska jag använda för material -> vindgolv
Tak & Vind