Vi er på jakt etter en ny hylle hjem til oss, og jeg snublet over følgende konsept som jeg liker:
Nå viser det seg at dette bare er et konsept og at det ikke er til salgs, så jeg vurderer å lage det selv (eller i det minste bestille det selv).
Å lage selve designet i for eksempel SketchUp fikser jeg uten problemer, men det store spørsmålet er hvem man skal henvende seg til for å få det produsert? Jeg tror at eksemplet ovenfor er laget i Corian, noe som virker litt vel ekstremt (=dyrt) for meg.
Ville det fungere med plywood som man bøyer under varme? Er det dyrt å få det produsert i så fall?
Kort sagt, hvilke materialer tror dere ville fungere for ovenstående, og hvem vender man seg til for å få det gjort?
Den sykkelen koster 70000 DOLLAR! Det får du jo et fly til. Da kan man nok koste på seg litt mek med å forme trebitene til rett form.
Hvor stort er det treet? Som hylle betraktet virker det helt verdiløst. Om det er så stort som det virker (dvs det er plass til å sette en bok på de horisontale flatene) så fyller det en hel vegg, men har knapt noen flater å virkelig sette ting på. Man må også tenke på at det ikke vil se like kult ut når det er fullt med ting på det.