9.986 lest ·
8 svar
10k lest
8 svar
Hvilken skrue til våtromsplate (fibersement)
Skal skru opp Ivarit Hydropanel (fibercement) på trelekter på badet. Ble anbefalt rustfrie treskruer 4 x 35 mm på Hornbach som jeg kjøpte. Samme dimensjon oppgis i installasjonsanvisningene, men der nevnes det galvaniserte skruer fra samme leverandør som platene.
Problemet er at skruene jeg kjøpte går i stykker når jeg bruker dem. Når det er en til to millimeter igjen å skru i så vrir skruhode seg av fordi platen er så hard, antar jeg.
Så mitt spørsmål er om (noen) rustfrie skruer er svakere enn (noen) galvaniserte?
Hva skal jeg kjøpe for skruer?
/Daniel
Problemet er at skruene jeg kjøpte går i stykker når jeg bruker dem. Når det er en til to millimeter igjen å skru i så vrir skruhode seg av fordi platen er så hard, antar jeg.
Så mitt spørsmål er om (noen) rustfrie skruer er svakere enn (noen) galvaniserte?
Hva skal jeg kjøpe for skruer?
/Daniel
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Rustfri skrue er altfor myk. Hvorfor rustfri egentlig?? Rustfri skrue har man muligens til terrassen når man skrur terrassebord. Fungerer bra med vanlig sponplateskrue til minerit VT platene iallfall.
Så man kan si at rustfritt stål skruv generelt er mykere? Hvis jeg nå går og bytter eller kjøper ny fungerer det altså med hva som helst unntatt rustfritt?
Forborre vil jeg helst unngå, føles som et unødvendig moment.
Forborre vil jeg helst unngå, føles som et unødvendig moment.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vilken skruv till taket?
Lösvirke & Timmerhus -
Hvilken plugg for skrue til gulvlist i blåbetongvegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Vilken skruv till låscylinder-Elitfönster
Fönster & Dörrar -
Vilken skruv till verktygstavla
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Vilken kork till tvingar och skruvstäd