Hei,
Jeg skal legge ny 15mm lamellparkett på eksisterende frittbærende gulv som begynner å bli utslitt. I dag står pax-garderober på plass i henhold til bildet, og det er bare 1 mm til overs til innertaket.

Jeg tenkte å korte ned garderobene nederst. Men hvilken sag bør jeg velge, og hvordan sager jeg på best måte? Jeg eier de fleste vanlige sager og verktøy, men mangler bordsag og nedsenkingssag.

• Pax-garderobe i trang gang med taklamper og dører. Grønn løper på gulvet og et bilde på veggen. Garderobene nesten når opp til taket.
  • Pax-garderobe med skapdør åpen, sokkel synlig og aksenter av tre og teppe på gulvet.
Sirkelsag (eller vanlig håndsag).

Ok, sirkelsag har jeg. Er det smartest å bunte sammen sidene to og to og sage dem samtidig eller sage dem individuelt? Det må jo skje med rimelig stor presisjon.

D Dilato skrev:
Sirkelsag (eller vanlig håndsag).
TS har mulighet til å motivere et kjøp av nytt verktøy til sin partner, det skal aldri undervurderes😉

• Liker
Ossian K Olsson og 1 annen
  • Laddar…
Hvorfor ikke legge det nye gulvet frem til garderobene mot stammene, og så sette vanlig hvit gulvlist eller en kvartstaff.

P proffsrik skrev:
Ok, cirkelsåg har jag. Är det smartast att bunta ihop sidorna två och två och såga dem samtidigt eller sågs dem individuellt? Det behöver ju ske med skapligt stor precision.
Jag hade sågat individuellt, lättare att få ett bra snitt tycker jag.

Någon form av sågskena/stöd som gör att det blir rätt underlättar, men att såga 60 cm hyfsat rakt i en skiva är inte så svårt,och det är ju bara en sida som "måste" bli snygg.

Jag antar att du tänker korta undersidan/sockeln?

Klarar du dej utan att behöva korta dörrarna tror du?

B
Sørg for at det blir mange tenner per cm, en sirkelsag med få tenner gir grove kutt.

Jeg kjørte skinne og ... ta-da.. senkesag da jeg kortet av våre pax garderober. Om jeg husker riktig så var det den fremre delen på sokkelen som var litt mer knølete å få til nøyaktig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.