Hei!

Hva sier dere sakkyndige eller erfarne:

Hvilken mørtel skal jeg bruke til å fuge en mur i sprengstein?
Det er ingen større krefter på muren og drenering har jeg kontroll på. Lurer bare på hvilken type mørtel som er best til bruksvegg i sprengstein (granit).

Takk på forhånd!

Hei! Har akkurat ferdigstilt en slik mur og gjorde fugingen med Cementbruk A fra Bauhaus. Det ble skikkelig bra og den føles veldig stabil etter dette. Gikk med 12 sekker på denne ca 5 meter lange muren. Steinmur i hage med blomsterbed og tretrapp, omgitt av gjerde og skog i bakgrunnen.

Men se der, pent ble det også!

Jeg tester Cementbruk A alt Murbruk M2,5, holder vel eventuelt bedre mot frost. Viktig å ha helt tette fuger antar jeg for å unngå frostsprengning?

Som nybegynner lærte man seg en del. Blant annet at du skal ta beregnet antall sekker med mørtel, og multiplisere med x2. :D Her er resultatet.
Steintrapp byggd av murbruk leder opp til en plen, omgitt av trær og busker, med fliselagt uteplass i forgrunnen.

• Liker
JockeU1975 og 1 annen
  • Laddar…
J Joniblom skrev:
Som nybegynner lærte man seg en del. Blant annet at du skal ta beregnet antall sekker muresement, og multiplisere med x2. :D Her er resultatet.
[bilde]
Flott jobbet, ble veldig bra(y):D

• Liker
JockeU1975 og 1 annen
  • Laddar…
G GenRLee skrev:
Snyggt jobbat, blev väldigt bra(y):D
Takk Mr. Lee!
Tok jo en helvetes tid når man er perfeksjonist. Men nå skal den nok stå der en stund.

• Liker
GenRLee
  • Laddar…
Er slike murer frostsikre? Eller slipper mørtelen? Hvordan skal steinene rengjøres før muring?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.