D
Jeg har en renne foran et skyveparti der jeg mangler gulvspån. Skyvepartiet står på grunnmuren, men partiet er ikke like dypt som grunnmuren. Spørsmålet er hva jeg skal fylle i renne mellom skyveparti og gulvspån. Renna er kanskje 4 cm dyp, 6 meter lang, og høyden som skal fylles bør være omtrent 20-22mm.

Fugeskum? Det har jeg løst mine tilsvarende problemer med man går uansett ikke der

D
Ja fugeskum kunne være et alternativ, men dog vanskeligere å jobbe med enn en eller annen form for sementbasert produkt.

Tenker at det ville vært lett å først teipe slik at rennen er tett (i dag er det litt hulrom der gulvbjelkene er lagt inn i grunnmuren) og deretter helle på flytsparkel.

Det fungerer nok bra

D
Det føles jo litt unødvendig å armere, men på f.eks byggmax flytsparkel står det at det må armeres.

Finnes fiberarmert sparkel

D
Jo det var det jeg leste på byggmax side. Deres fibreforsterket krevde armering.

Det beste hadde vært noen pu-massa men vanskelig å finne som privatperson men som sagt fugeskum leser det meste

Men det er nok bare når man skal bjelkelagsstive, før flislegging.

Men remser av gulvspon da om det skal opp 22mm?

• Liker
Andreas_kalmar
  • Laddar…
D
nino nino skrev:
Men det er nok bare når man skal bjelkelagsforsterke, før flislegging.

Men remser av gulvspon da om det skal opp 22mm?

Har ingenting å feste i dessverre. Bare grunnmur (betonghullstein) som underlag. Riktignok har jeg gulvbjelker cc 60 som jeg kunne ha skrudd i, men det blir nok ikke bra.

D
Spørsmålet er hvilket avrettingsmasse jeg skal bruke?

Fiberarmert såklart men så da.....

Cm 700 på bauhaus om det er i nærheten

• Liker
Derbyboy
  • Laddar…
D
Det er i nærheten :)

Fiberforsterket flyter dog dårligere så du vet

D
Takk, tenker at jeg heller det ut med en type litermål med tut. Går langsmed renna og heller.

Det blir jo bare 4x2x600 cm, dvs 4800cm3 altså kun omtrent 5 liter

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.