Har flyttet en vegg i garasjen og trenger å fylle opp 3 kvm ca 45 mm høyde. Blir vanlig mancave av rommet, ingen tunge belastninger. Hva / hvordan skal jeg gjøre? Kommer til å legge fliser på gulvet senere.

Om du skal legge fliser så er det vel bare å prime, legge armeringsnett og flytsparkle.

Sist redigert:
Ja, flytsparkle alt er et alternativ, ca 12 stk 20 kg
sekker vil det gå med.
Det andre alternativet ville være å legge i et par sekker Eps-sement og deretter flytsparkle på det, hvis man vil spare på antallet sekker.

Får regne på kostnaden da :-)
hvor tykt med flyt må det minst bli oppå ev eps?
Skal jeg bore opp platen ved siden av så jeg får inn armeringen i den også?
Slik ser det ut
Betonggulv med utgravd renne og sprekker, antydning til rør synlig. En del overflateflekker og partikler spredt rundt.

tommib
EPS er nok billigere og isolerer dessuten. Tror det er 20 mm flyt minimum men er ikke sikker.

tommib tommib skrev:
EPS er nok billigere og isolerer dessuten. Tror det er 20 mm flyt minimum men er ikke sikker.
Ok. Skal jeg legge i armering i eps’n?

tommib
Nei, det tror jeg ikke. Ikke et så tynt lag. Derimot i flyten skal det vel være stålnett. Så er det gjort hjemme hos meg i alle fall.

Ville det ikke vært enklere og billigere med betong i dette tilfellet, avrettingsmasse har du ikke så mye nytte av her.

Lang tørketid før han kan legge klinkers på betong.

Også tenkt på tiden det tar for betongen å tørke, men usikker på nøyaktig hvor lang tid det tar. Noen som vet?
Og hvis jeg først legger EPS, må det herde helt før jeg går på med flyt? (Hvor lang tid tar det?)

O olofh skrev:
Også tenkt på tørketiden med betong men usikker på nøyaktig hvor lenge det tar. Noen som vet?
Og om jeg først legger EPS, må det brennes helt ferdig før jeg går på med flyt? (Hvor lenge tar det?)
Fyll med ROT bruk. Kan belegges etter 24 t.

tommib
Når vi støpte EPS, ca 10 cm, så tok det bare noen dager før vi kunne flyte på det. Det kan ha vært noe hurtig tørkende, men jeg vet ikke sikkert.

Kjøp slipsats raskt. Enkelt og raskt å arbeide med.

Tror ardex a31mix kan være noe

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tror ardex a31mix kan va nått
For 0-5mm og koster 350:- for 12.5kg?
Sikker på at det finnes bedre alternativer

• Liker
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.