1.262 lest ·
5 svar
1k lest
5 svar
Hva slags materiale kan jeg bruke mellom isolasjon og takplater?
Hei,
I et rom hvor jeg har åpent opp til mønet, tenker jeg å sette råe bord med glippe mellom hver bord som takpanel. Men jeg skulle ønske å kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet fordi jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fiber fra isolasjonen. Dampsperren sitter 70mm inn i isoleringslaget, ellers hadde jo det vært svaret på mitt ønske.
Finnes det en slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo funke i så fall?
Mvh
Mats
I et rom hvor jeg har åpent opp til mønet, tenker jeg å sette råe bord med glippe mellom hver bord som takpanel. Men jeg skulle ønske å kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet fordi jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fiber fra isolasjonen. Dampsperren sitter 70mm inn i isoleringslaget, ellers hadde jo det vært svaret på mitt ønske.
Finnes det en slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo funke i så fall?
Mvh
Mats
surris
Bygningsveteran
· Sverige
· 1 466 innlegg
surris
Bygningsveteran
- Sverige
- 1.466 innlegg
Det finnes hvit vindsperre. Men penere blir nok en hvit papp (spennpapp, mjølkpapp) eller lumppapp, da slipper du å se merker og markeringer på vindsperren.S Skånepåg skrev:Hei,
I et rom der jeg har åpent opp til mønet, tenker jeg å sette råbord med glippe mellom hver planke som takpanel. Men jeg vil gjerne kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet, fordi jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fibre fra isolasjonen. Dampbarrieren er plassert 70mm inn i isolasjonslaget, ellers hadde jo det vært løsningen på ønsket mitt.
Finnes det noe slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo fungere i så fall?
Mvh
Mats
Hvit markduk kanskje disse finnes i brede bredder samt lettere å jobbe med enn papp som går i stykker så lett..S Skånepåg skrev:Hei,
I et rom der jeg har åpent opp til mønet tenker sette råe planker med glipe mellom hver planke som takpanel. Men jeg skulle ønske å kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet siden jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fiber fra isolasjonen. Dampsperren sitter 70mm inn i isolasjonslaget, ellers hadde jo det vært svaret på mitt ønske.
Finnes det noen slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo fungere i så fall?
Mvh
Mats
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Köpa elinstallationsmaterial utanför Sverige
El -
Hva slags materiale for å henge opp speil i utleiebolig fra 1930-tallet
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Vilken typ av material ska jag sätta upp på väggen för att kunna måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Material för att sätta igen rökrör?
Bastu -
Höga materialkostnader för plattsättare
Badrum