Hei,

I et rom hvor jeg har åpent opp til mønet, tenker jeg å sette råe bord med glippe mellom hver bord som takpanel. Men jeg skulle ønske å kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet fordi jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fiber fra isolasjonen. Dampsperren sitter 70mm inn i isoleringslaget, ellers hadde jo det vært svaret på mitt ønske.

Finnes det en slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo funke i så fall?

Mvh
Mats

surris
S Skånepåg skrev:
Hei,

I et rom der jeg har åpent opp til mønet, tenker jeg å sette råbord med glippe mellom hver planke som takpanel. Men jeg vil gjerne kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet, fordi jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fibre fra isolasjonen. Dampbarrieren er plassert 70mm inn i isolasjonslaget, ellers hadde jo det vært løsningen på ønsket mitt.

Finnes det noe slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo fungere i så fall?

Mvh
Mats
Det finnes hvit vindsperre. Men penere blir nok en hvit papp (spennpapp, mjølkpapp) eller lumppapp, da slipper du å se merker og markeringer på vindsperren.

Lysende, det var nettopp spenntapet eller lumppapp jeg hadde forestilt meg i tankene. Takk! 😊

A
S Skånepåg skrev:
Hei,

I et rom der jeg har åpent opp til mønet tenker sette råe planker med glipe mellom hver planke som takpanel. Men jeg skulle ønske å kle min glassullisolasjon med noe før jeg setter opp panelet siden jeg vil være sikker på at det ikke faller ned fiber fra isolasjonen. Dampsperren sitter 70mm inn i isolasjonslaget, ellers hadde jo det vært svaret på mitt ønske.

Finnes det noen slags fiberduk? Eller finnes det lys vindsperre, det burde jo fungere i så fall?

Mvh
Mats
Hvit markduk kanskje disse finnes i brede bredder samt lettere å jobbe med enn papp som går i stykker så lett..

• Liker
surris
  • Laddar…
Akustikkduk er mitt tips.

Takk for tipsene med dukene! 😃 Ja, de må være mye mer lett håndterlige enn papir for mitt formål! 👍

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.