Jeg trenger å lime ganske mye laminatgulv mot malt vegg i garasjen. Har gjort det før med PL400. Det holder, men er ganske dyrt.

Finnes det noe annet litt billigere?

Før gjorde jeg følgende. Noen klatter PL400 og noe smeltelim. Mot veggen. Smeltelimet festet laminatet direkte. Så herdet PL400 for godt. Da slipper vanligvis smeltelim etter en viss tid.

Hva finnes det i dag som er litt billigere og nesten like bra som PL 400?

Hvor mange tuber snakker vi om? En tube PL400 koster jo knapt 70:-

Jeg har akkurat gjort det. kjørte med pl600. Finnes ellers konstruksjonslim på byggmax for 45kr.

Men vårt laminat var litt "billigere" og man trenger å slå dem litt forsiktig sammen. Derfor valgte jeg å kjøre med pl600 så jeg vet at det sitter fast, brukte spikerpistol også i kanter der listen dekker.

• Liker
Atom
  • Laddar…
T tomjakob skrev:
Finns annars konstruksjonslim på byggmax for 45kr.
Advarsel for den, har limt noen vinduskarmer med det men etter et år var det bare å løfte bort dem da limet nesten hadde forsvunnet.

• Liker
Atom
  • Laddar…
Hmm. Tenkte ikke på det med spikerpistol og stift.

Jeg gjetter på ca 20-25 tuber.

C corre skrev:
Valgfritt montasjelim med kort heftetid.
Dette ser ut ut til å ha riktige egenskaper, 25:- billigere.
[lenke]

Denne er billigere, men spesifikasjonene er uklare. Med smeltelimmodellen burde det gå bra.
[lenke]
Skal prøve denne fra Bauhaus. Virker lovende.

A Atom skrev:
Skal prøve denne fra Bauhaus. Virker lovende.
Kjøp en probau og prøv også. Deres produkter er ofte samme funksjon/løsning som kjente merker.

gikk med 3 tuber pl600 for 6kvm for oss. Da la vi ganske mye på grunn av ujevn vegg.

C corre skrev:
Kjøp en probau og prøv også. Deres produkter er som oftest samme funksjon/løsning som kjente merker.
Finner ingen spesifikasjon på hva den limer...

Etter å ha "muret" en plantekasse i sommer og brukt Biltemas steinlim, så bruker jeg det til det meste som trenger å limes her hjemme. Steinlimet er polyuretanbasert og tørker raskt, med deres pistol så er det veldig smidig å jobbe med, 1 flaske gir 50-50 liter skum. Sveller ikke i det hele tatt like mye som vanlig fugeskum, men man trenger noe som holder det på plass mens det tørker. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Lim/Stenlim-2000029972/

Den
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Dette hugger raskt:
[bild]

[lenke]
Den hadde jeg problemer med. Ved vertikalliming. Med smeltelim fungerer nok. Bare sier det.

Jeg synes smeltelim er verdiløst til alt, men kanskje er for langsom?

Hvorfor ikke dobbeltsidig tape?

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Jeg synes smeltelim er verdiløst til alt men kanskje er for langsom?

Hvorfor ikke dobbeltsidig tape?
Japp. Den er til å feste panelet mot underlaget. Slik at limet kan herde i løpet av tiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.