Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 innlegg
Hodet kalles kullrigt. "Pan head" på engelsk
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 413 innlegg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6.413 innlegg
Slik pleier jeg å bruke: https://www.clasohlson.com/se/Montageskruv-4,2x85-mm/p/40-9564-17
Stor, tynn hode gjør at den ikke synker inn.
Skal det holde hyller i tre så vil man ikke ha for lite hode da den spiser seg inn i treverket av belastningen, men det går jo hvis treet er hardt. Vil man ha så lite hode som mulig går det jo med vanlig terrasseskru. Vil man ha litt større anleggsflaten kan man ta minste størrelse på skive og ha imellom, det har jeg gjort i en del sammenhenger med kattestativer. Holder veldig bra men blir ikke veldig vakkert.
Stor, tynn hode gjør at den ikke synker inn.
Skal det holde hyller i tre så vil man ikke ha for lite hode da den spiser seg inn i treverket av belastningen, men det går jo hvis treet er hardt. Vil man ha så lite hode som mulig går det jo med vanlig terrasseskru. Vil man ha litt større anleggsflaten kan man ta minste størrelse på skive og ha imellom, det har jeg gjort i en del sammenhenger med kattestativer. Holder veldig bra men blir ikke veldig vakkert.
Sist redigert:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 413 innlegg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6.413 innlegg
Jeg så det, men skal de ha en stor hylle full med murstein skulle i hvert fall ikke jeg ville hatt den minste mulige skallen, så derfor tipset jeg om noe annet, pluss litt til i min redigering. 🙂
Vi vet for lite for å si hva som er best, imho.
Vi vet for lite for å si hva som er best, imho.
https://www.hornbach.se/p/jd-plus-u...60-mm-torxfaste-galv-forzinkad-100st/6833917/
Denne skruen i passende lengde passer sikkert om det er betong eller murstein, så bruk plugg
Er det gipsplater så bruk molly plugg
Denne skruen i passende lengde passer sikkert om det er betong eller murstein, så bruk plugg
Er det gipsplater så bruk molly plugg
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vad heter den här delen på kranen? Finns det som reservdel?
Vatten & Avlopp -
Vad heter den här kontakten?
Vitvaror -
Vad heter den här typen av stängsel och vart finns det?
Trädgård allmänt -
Vad heter den här skåp grejen?
Byggnadsvård -
Hva heter denne profilen og hvor kjøper man den?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi