P
Hvordan stiller jeg inn sagen for å få til et pent innerhjørne på brystlisten mellom tapet og panel? 90 graders innerhjørne der den ene listen skal gå skrått oppover og den andre er vannrett.

• Brystlist i 90-graders innerhjørne mellom tapet og panel, med rekkverk i tre på veggen.
Riktig bra kan man ikke få hjørnet da den listen som går skrått oppover får en lengre snittoverflate.

Jeg hadde satt den vannrette listen først med en gjæring på 45 grader og deretter tilpasset den andre mot.

Jeg hadde testet med 45gr skrått og vridd halve vinkelen på veggen.
Kanskje jeg misforstår bildet men test på noen småbiter.

P
Mange bud ble det :)
Jeg får prøve meg fram litt og se hva som blir best.

Larsa skrev:
Kjør den rette uten gjæring. Skyv den skrå mot og sag bort spissen som havner under

---
I am here: [lenke]
Jeg ville ha kjørt på samme måte.

P
Ja, men jeg må jo også sage ut den skrånde slik at den passer inn i brystlistens form, men det er kanskje ikke så vanskelig med stikksagen. Får prøve med noen avkapp.

Man kan bruke dekorasjonsklosser i vanskelige hjørner. En kloss med litt utforming på og vipps har man rette kanter å støte listen mot!

B
Man skal alltid unngå å gera i innerhjørner. Gjør ett av de andre to alternativene som du har fått forslag på, dekorasjonskloss, eller å forkropp som det heter når du skyter det ene emnet mot det andre og skjærer ut konturen i endetre.

Mvh Glenn

P
Så her ble det. Gerade det ene innerhjørnet og det andre ble en variant av stumfuge eller hva det heter. Blir nok bra med litt latex når alt skal dekkmales i panelets kulør.

• Stukkatur i hjørne med schwaiet gjæring og stumfuge, trepanel som skal males med latex for å dekke skjøtene.
  • Trapp med panelvegg og gelender, ett hjørne med geringsfuge og det andre med stumfuge. Klar for tetting og kommende maling.
  • En trapp med garderte hjørner og stumfug, malt i stripete mønster. Trappen har et hvitt rekkverk og brun gelender.
Ikke for å klage...men latexfug på den vanskelige gerningen (umulige) vet jeg ikke om det blir så bra. Jeg hadde helt klart brukt en form for dekorkloss.

P
Ikke så begeistret for dekorklosser :)

P
Får duge så.

• Trappeoppgang med stripete tapet og hvit paneling, sett ovenfra. Mørkt rekkverk langs veggen.
  • Trapp med hvite og beige stripete vegger, hvitt rekkverk og en trehåndløper.
Ser kanon ut

Enig! Ble veldig fint!
/Thompa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.