Hei.
Har nettopp flyttet inn i et BoKlok-hus og har frittstående kjøleskap og fryser. Dog er det veldig merkelig, ser ingen merke på noen av dem eller modell.
De første 4 dagene var fryseren stille, men har nå begynt å lage lyd hele tiden. Så utrolig irriterende siden det er åpen planløsning. Lyden høres også i alle soverommene da den sprer seg.
Lyden er som fra en gammel datavifte, men litt høyere.
Det virker som lyden kommer fra en vifte øverst i fryseren som står på konstant! Fryseren er en modell som skal avrime seg selv, og den funksjonen ser ut til å være på hele tiden.
Hva kan man gjøre for å dempe lyden?
Jeg vet at jeg er ekstremt følsom for lyd, har autisme og har vanskelig for å koble bort lyd. Ønsker jeg kunne legge lyden i bakgrunnen, men det går dessverre ikke.
Jeg tenker at i verste fall må jeg flytte hele den store fryseren til et lagerrom vi har i leiligheten. Ville det funke? Rommet er stort så det burde vel gå bra?
Takk for svar da jeg ikke har peiling på frysere.
Har nettopp flyttet inn i et BoKlok-hus og har frittstående kjøleskap og fryser. Dog er det veldig merkelig, ser ingen merke på noen av dem eller modell.
De første 4 dagene var fryseren stille, men har nå begynt å lage lyd hele tiden. Så utrolig irriterende siden det er åpen planløsning. Lyden høres også i alle soverommene da den sprer seg.
Lyden er som fra en gammel datavifte, men litt høyere.
Det virker som lyden kommer fra en vifte øverst i fryseren som står på konstant! Fryseren er en modell som skal avrime seg selv, og den funksjonen ser ut til å være på hele tiden.
Hva kan man gjøre for å dempe lyden?
Jeg vet at jeg er ekstremt følsom for lyd, har autisme og har vanskelig for å koble bort lyd. Ønsker jeg kunne legge lyden i bakgrunnen, men det går dessverre ikke.
Jeg tenker at i verste fall må jeg flytte hele den store fryseren til et lagerrom vi har i leiligheten. Ville det funke? Rommet er stort så det burde vel gå bra?
Takk for svar da jeg ikke har peiling på frysere.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 193 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.193 innlegg
Har du lett langs dørkanter, inni og bak kjøleskapet og fryseren etter etiketter?
Om det er et nybygd hus så sjekk med naboer og styret.
Ellers spør selgeren om modeller og lydnivå.
Så lenge du har plastunderlag og kan oppdage om det lekker fra fryseren samt boden har omtrent normal romtemperatur kan jeg ikke se noe problem med å flytte fryseren.
Om det er et nybygd hus så sjekk med naboer og styret.
Så lenge du har plastunderlag og kan oppdage om det lekker fra fryseren samt boden har omtrent normal romtemperatur kan jeg ikke se noe problem med å flytte fryseren.
Takk for tips!BirgitS skrev:
Har du lett langs dørkanter, inni og bak kjøleskapet hhv. fryseren etter etiketter?
Hvis det er et nybygg, så sjekk med naboene og styret.
Så lenge du har plastunderlag og kan oppdage hvis det lekker fra fryseren samt boden har omtrent normal romtemperatur, kan jeg ikke se noe problem med å flytte fryseren.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hjälp med Ikea trådfri till spotlights i köket.
Belysning -
Hur lagar jag min diskmaskin? -IKEA Mellanstor- HJÄLP!
Vitvaror -
Hjälp mig hitta modell/instruktionsboken till denna Ikea diskmaskin
Vitvaror -
Hjälp! Ikeas rengöra diskmaskin visar felkod H??
Vitvaror -
Hjälp med IKEA kyl/frys, kylskåpet blir inte kallt
Vitvaror