Noen som har erfaring med Goodfeel lettbjelkestammer? Kan ikke se at noen har skrevet om det før på forumet. Jeg er interessert i konseptet! Det virker praktisk for byggerne å ha lettere materiale å jobbe med, det blir i prinsippet ingen kuldebro gjennom isolasjonen, og man får miljøvennlig cellulosefiber blåst inn i vegger, gulv og tak som standard, noe som føles bra. Men har noen bygget med dette, eller kjenner til mer om det?

En bekymring er at trefiberskiven i bjelken er aldringssensitiv. Hvordan ser den ut etter 20-30 år? Blir den myk, mister bjelkene all styrke!

Dessuten gjetter jeg at det er umulig å ta ut nye åpninger i stammen uten at isolasjonen velter ut. Å lukke igjen går jo bra, å pirke inn plateisolasjon, så heller ta ut for mange dører og vinduer enn for få!

Noe annet å tenke på?

Sist redigert av en moderator:
Vi ser også på muligheten for å bygge hus med Goodfeel konseptet, men har heller ikke funnet noen som faktisk har erfaring med dem. Har du funnet mer informasjon? Vi har sett på Masonite også, som virker å være ganske tilsvarende, men så vidt jeg forstår tilbyr de ikke noen hel byggesett med vegger & isolasjon etc. men kun bjelkene.

Fikk du fram noe om Goodfeel?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.