Håndverkeren pusset kjellerveggen, og når de tørket ble det sprekker og de høres hule ut. Nå lager de et hull og fyller med silikon.
Er det riktig?

• Wow
Hammarfall
  • Laddar…
Sikker på at det er silikon de fyller med? Det høres merkelig ut

To tuber med byggprodukter; monteringlim fra Illbruck og konstruksjonssilikon fra Casco.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Sikker på at det er silikon de fyller med? Det høres underlig ut
De gjorde hull der det låt hul og fylte i den.

Hmm klart merkelig. Det er nok ikke noe problem, men ville ikke valgt silikon der om jeg gjorde jobben.

Mikael_L
Bare et tips, jeg hadde faktisk vanskelig for å forstå hva du skrev, jeg måtte lese flere ganger.

Overalt der du har skrevet "dem" skulle det vært "de".

Er du veldig usikker på de og dem, gå over til talespråk og skriv "dom" for begge, det pleier å være lettere å lese, for det blir liksom å lytte da.

Og angående spørsmålet ditt.
Jeg antar at det er pusset med noe sementbasert, da er ingen silikon eller lim-produkter kompatible.
Si at de må rive ned pussen der de har fått bom og pusse om, du kommer ikke til å betale for et arbeid som du må gjøre om senere, for å få det fagmessig utført.
Og legger de i silikon så blir det vanskeligere å fikse til, ingenting fester der silikon har vært i nærheten, så da blir det nødvendig å slå bort enda mer puss og evt rive av steinen/betongen under også.

• Liker
Sthlm1891 og 3 andre
  • Laddar…
Hva slags fyr har du ansatt?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Si at de må rive ned pussen der de har fått dårlig feste og pusse om igjen, du kommer ikke til å betale for en jobb du må gjøre om senere, for å få det fagmessig utført..
Om det er eldre hus med treullsisolasjon i kjeller så høres det hult ut under puss, bare som notering.
PL600 er festelim, ikke silikon, men uavhengig så høres det merkelig ut hva de driver med.

• Liker
Mikael_L og 1 annen
  • Laddar…
Hadde jeg fått for meg at trykket i noe i en kjellervegg hadde det nok fått være fugeskum.

Sørg for at de ikke tetter med Rhoca-Gil, det kan få kjedelige konsekvenser ;)

Takk for deres kommentarer.
Har nå også snakket med rådgivare på villaägare och fikk høre det samme, at det ikke er riktig.
Putsen burde scrappas ned og gjøres om med nett bak (ankring).

Mikael_L
Det eneste å først tenke på er det som AndersS skrev, at det finnes underlag for puss som i seg selv gir bom-lyd, selv med korrekt lagt puss. Men på betong, betonghullstein, Leca og mange andre underlag skal det ikke høres bom ut når man banker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.