Allvitende
· Västra Götaland
· 11 967 innlegg
Sikker på at det er silikon de fyller med? Det høres merkelig ut
Allvitende
· Västra Götaland
· 11 967 innlegg
Hmm klart merkelig. Det er nok ikke noe problem, men ville ikke valgt silikon der om jeg gjorde jobben.
Bare et tips, jeg hadde faktisk vanskelig for å forstå hva du skrev, jeg måtte lese flere ganger.
Overalt der du har skrevet "dem" skulle det vært "de".
Er du veldig usikker på de og dem, gå over til talespråk og skriv "dom" for begge, det pleier å være lettere å lese, for det blir liksom å lytte da.
Og angående spørsmålet ditt.
Jeg antar at det er pusset med noe sementbasert, da er ingen silikon eller lim-produkter kompatible.
Si at de må rive ned pussen der de har fått bom og pusse om, du kommer ikke til å betale for et arbeid som du må gjøre om senere, for å få det fagmessig utført.
Og legger de i silikon så blir det vanskeligere å fikse til, ingenting fester der silikon har vært i nærheten, så da blir det nødvendig å slå bort enda mer puss og evt rive av steinen/betongen under også.
Overalt der du har skrevet "dem" skulle det vært "de".
Er du veldig usikker på de og dem, gå over til talespråk og skriv "dom" for begge, det pleier å være lettere å lese, for det blir liksom å lytte da.
Og angående spørsmålet ditt.
Jeg antar at det er pusset med noe sementbasert, da er ingen silikon eller lim-produkter kompatible.
Si at de må rive ned pussen der de har fått bom og pusse om, du kommer ikke til å betale for et arbeid som du må gjøre om senere, for å få det fagmessig utført.
Og legger de i silikon så blir det vanskeligere å fikse til, ingenting fester der silikon har vært i nærheten, så da blir det nødvendig å slå bort enda mer puss og evt rive av steinen/betongen under også.
Om det er eldre hus med treullsisolasjon i kjeller så høres det hult ut under puss, bare som notering.Mikael_L skrev:
PL600 er festelim, ikke silikon, men uavhengig så høres det merkelig ut hva de driver med.
Det eneste å først tenke på er det som AndersS skrev, at det finnes underlag for puss som i seg selv gir bom-lyd, selv med korrekt lagt puss. Men på betong, betonghullstein, Leca og mange andre underlag skal det ikke høres bom ut når man banker.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fylla på vatten bergvärmepump Nibe 1215
Värmepumpar -
Hur ska jag fylla/täta dessa hål i badrumsväggen?
Badrum -
Fylle plugghull i tapetserte betongvegger
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Ihåliga päronträd.. Kan man fylla öppningarna?
Häckar, Buskar & Träd -
Hullete Betongvegger
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi