Hei parketten er skadet bak kjøleskap og fryser, og jeg søker tips for å fikse dette på en pen måte, planken som er svart er skadet med mugg, det har tørket opp nå, jeg ønsker å bytte denne gulvplanken problemet er at den fortsetter forbi kjøleskap/fryser området?

• Skadet parkettgulv bak et kjøleskap, med sorte merker fra tidligere mugg. Verktøy ligger ved siden av for reparasjon. Golvplaten strekker seg under skapet.
  • Parkettgulv bak kjøleskap viser en skadet, svart bord med mulig mugg. Ønsker å bytte bordet, men det strekker seg forbi kjøleskapet.
Skaff en multimaskin og skjær av parketten.

Immobil Immobil skrev:
Skaff en multimaskin og skjær av parketten.
ok hvor synes du at jeg skal skjære av den? Og gjenopprette med bra resultat?

B Bergo skrev:
okei hvor synes du jeg skal skjære den av? Og gjenopprette med bra resultat?
Skjær av langs veggen til venstre. Har du flaks kan du lirke løs biten uten å skade brettet ved siden av.

Immobil Immobil skrev:
Skjær av langs veggen til venstre. Har du flaks kan du lirke løs biten, uten å skade brettet ved siden av.
mener du slik? Høyre side så fortsetter brettet også der ved siden av hullet

• Gulv med treverk under arbeid, verktøy og deler er spredt rundt. En ledning går over bildet, og det er en åpning eller hull i nærheten av kanten.
B Bergo skrev:
mener du slik? Høyre side så fortsetter brettet også der ved siden av hullet
Skjær maks til veggens slutt. Egentlig holder det med det skadede brettet.

Immobil Immobil skrev:
Skjær maks til veggens slutt. Egentlig holder det med den skadede planken.
forstår ikke helt hva du mener nå? Planken er to stavs og den går litt ut

men om skaden ikke synes når kjøleskapet og fryseren står der, så er det vel bare å la det være?

• Liker
BSOD
  • Laddar…
B Bergo skrev:
forstår ikke helt hvordan du mener nå? Brettet er to staver og den går ut litt
OK, skjær av hele strekningen i høyde med den bortre skaden.

BirgitS
B Bergo skrev:
Hei parketten er skadet bak kjøleskapet og fryseren, og leter etter tips for å fikse dette pent, planken som er svart er skadet med mugg, det har tørket opp nå,
Er det sjekket om det er fuktskade under planken?
Det ser ut som det kan ha pågått en stund og da kan vann ha rent ned i bjelkelaget.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
OK, skjær av hele strekket i høyde med den bortre skaden.
klyve bordet hvordan da? Må jo kunne få på plass nytt gulv også

B Bergo skrev:
klyva brädan hur då? Måste ju kunna få dit nytt golv också
Multimaskin løser det med godt handlag.

Immobil Immobil skrev:
Multimaskin løser det med godt håndlag.
mener du å sage av gulvet rett foran skaden og deretter lime ditt ny gulvplank mot den kappede? Da det ikke kommer til å finnes en not?

Men om jeg forstår deg riktig så er det under kjøleskapet? skjær bort det svarte eller la det være, sørg for at kjølens kondensvann havner i skålen for fordampning, sett kjøleskapet tilbake med en plastplate under så nytt vann renner ut synlig. er det under kjølen trenger du ikke å gjenopprette gulvet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.