Flaket til tilhengeren har gjort sitt så nå trengs det et nytt. Vil helst klare det med en oslipt plate. Flaket er 1350X2600X12 stort så rundt der eller større. Er det 1500X3000 som er nærmeste standardmål?

Bør man ha form eller marineplywood til et tilhengergulv. Vogna er en vanlig åpen enakslet vogn.

Marinplyfa brukte vi, dyrt som gull men det holder i hvert fall noen år (les minst 10) om man ikke ødelegger bunnen. Mål vet jeg dessverre ingenting om.

Høres bra ut med den hållbarheten :)

Den gamle hadde vel sittet i 20 år eller så, men det var på grensen at man tråkket igjennom. Men da hadde en del blitt byttet ut og en del (for) tunge ting blitt fraktet som en høykánon.

Har man mulighet til å holde den ren og lagret innendørs, er nok levetiden evig.

Det finnes en karosseriplywood som er 1520x2700mm

Jeg har hørt betegnelsen stjernplyfa på lasteplanet, det er liksom stjernemønstret..

|-|-|-|-|-|-|-
-|-|-|-|-|-|-|
|-|-|-|-|-|-|-

Takk for tipsene.
Sjekket med det lokale byggevarehuset hadde litt begrenset utvalg viste det seg.
De har imidlertid en 1525X3050 plate med en knudret side. Går det å snu en slik opp og ned? Vil jo ha et flak som lasten lett glir av.

Tanken er også å forsenke lasteøyne langs innsiden på lemmerne slik at man kan spenne fast også lav last.

Om det ikke regnet og vognen sto ute :rolleyes: så hadde jeg kunnet ta bilde av bunnen. Tror faktisk det er sånn stjernplyfa for den er ikke helt jevn, men det er som små + på den.

Jeg bestilte ny plate til min vogn. Kjøpte av 4P gjennom en mellommann. Den platen er 1,8 x 4,0 m. Tror den var 4,2 m, men han som tok den hjem var nødt til å kutte den for at den skulle passe i hans vogn. Mitt plan er 1,7 x 3,4 m så det spilte ingen rolle. Gamle planet har virkelig holdt lenge til tross for at det har vært kjørt betydelig tyngre last enn de 930 kg som vognen er godkjent for. Vognen er fra -87. Jo, måtte betale 2500:- for platen.

Min er en Fågelsta fra 1977 maks last 510 kilo. Rart at den ikke likte 1,5 tonn da :rolleyes:

Min paller over 2 tonn. Kjørte takstein til søppelfyllinga. Derimot ble jeg uten clutch på fruens bil. Dro med en Peugeot 205;a Rackarns svake greier :)

Hehe hadde vel en 1,5 kilo i dekkene som ble flate når jeg lastet på. 2,5 kilo mer og vips gikk det bra :D, skjøt på bra utforkjøringen :eek:

Sliteskuddplajwooden på Beijer går på drøye tusenlappen. 12x1250x2550... Går sikkert an å plukke hjem i større dimensjoner.

Bob_the_builder
Formplyfa 12x1250x2500 koster 350 spenn på Silvan. Ikke Mats_O:s kjerre, men for min dugde det alldeles utmerket! En tverrskjøt over en bjelke siden kjerra er 258 cm. Uslåelig pris på ny flak, selv om det kanskje finnes mer flashy "ekte" plater for formålet.

i dag har den vært hos onkel doktoren og fått noen sprekker fikset. Det er en sann glede å se en proff tigge aluminium :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.