Har fjernet en gammel servant, men har problemer med å få ut skruene som sitter igjen i lettbetongveggen. Det virker som om skruene sitter sammen; når jeg drar i den ene beveger den andre seg. Ønsker helst å unngå å lage et enda større hull for å få ut skruene, men hvordan går man best frem her?

• To skruer som stikker ut fra et hull i en lettbetongvegg, viser problemer med å fjerne dem etter demontering av et gammelt håndvask.
Kapp dem og sparkel over.

• Liker
Tee-Time og 1 annen
  • Laddar…
J jonko skrev:
Kapp dem og sparkel over.
Takk for tipset! Jeg har tenkt på å kappe og sparkle over, men siden det skal opp en ny kommode på omtrent samme sted, tenkte jeg at det kanskje vil by på problemer hvis de gamle skruene blir sittende der det skal inn nye.

Hva er det på andre siden av veggen?

T Tee-Time skrev:
Takk for tipset! Jeg har tenkt på å kappe og sparkle over, men siden det skal opp en ny kommode på typ samme sted tenkte jeg at det kanskje kommer til å skape problemer om det sitter igjen gamle skruer der det skal inn nye.
Skal det nye skrues på nøyaktig samme sted så blir det nok ikke annet enn at du må hugge opp litt mer..

Har du prøvd å skru løs skruene?
Men en kommod er vel ikke festet på samme sted som gamle servants konsole.
Ta en tang og bøy skruene opp og ned så går de av til slutt. Mest sannsynlig nærmest der de sitter i platen som de er festet i.
Fyll hullet med husfix eller litt finbetong, sparkel jevnt. Klart

A Andy78 skrev:
Hva er det på den andre siden av veggen?
På den andre siden av veggen er trappen. Har lurt på om de har kjørt inn skruene fra den retningen, men kan ikke se noen spor av det.

Gjetter på at det er gjennomgående gjengestang og plate på andre siden som deretter er innfelt og overpusset.... En bra metode for å feste tyngre ting i lettbetong...

• Liker
Tee-Time
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Har du prøvd å skru løs skruene?
Men en kommode er vel ikke festet på samme sted som gamle vaskekonsoller.
Ta en tang og bryt skruene opp og ned så går de av til slutt. Mest trolig nærmest der de sitter i platen som de er festet i.
Fyll hullet med husfix eller litt finbetong, sparkel jevnt. Klart
Jeg har forsøkt å skru, dra og rive, men de sitter som fjell, mistenker derfor at de sitter sammen på noen måte inni veggen. Men jeg antar at det blir til å knekke skruene og håpe at neste møbel ikke skal festes på akkurat samme sted. :confused:

T Tee-Time skrev:
Jeg har forsøkt å skru, dra og rive, men de sitter som fjell, mistenker derfor at de sitter sammen på en måte inni veggen. Men jeg antar at det blir til å knekke skruene og håpe at neste møbel ikke skal festes på akkurat samme sted. :confused:
Mål hvor de sitter og lag en liten skisse så vet du nøyaktig når det er på tide å sette opp noe.

A Andy78 skrev:
Mål hvor de sitter og lag en liten skisse så vet du eksakt når det er på tide å sette opp noe.
Bra idé! (y)

T Tee-Time skrev:
Jeg har forsøkt å skru, dra og rive men de sitter som fjellet, mistenker derfor at de sitter sammen på en måte inni veggen. Men jeg antar at det blir til å knekke skruene og håpe at neste møbel ikke skal festes på nøyaktig samme stedet. :confused:
Sannsynligheten er ytterst lav
Nye kommoden kan du nesten feste hvor du vil. Pleier være et par skruer i overkant på kommoden, så ligger vasken på selve møbelet.

(y)(y)
GoC GoC skrev:
Sannsynligheten er ytterst lav
Nye kommoden kan du nesten feste hvor du vil. Pleier bukar være et par skruer i overkanten på kommoden, så ligger vasken på selve møbelet.
Ja, det har du rett i. Jeg satt fast i tanken om at det nye skulle settes på lignende måte som det gamle, men så er det jo antageligvis ikke, nei. Takk! (y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.