Hei,

Vi har en del av en teglvegg som sitter sammen med en murstock. Denne gjenværende delen av teglveggen ønsker vi å fjerne da den er i veien. Det vi lurer på er om teglveggen kan ha noen bærende/støttende funksjon eller om det er helt trygt å fjerne den. Tanken er at vi skal hente en feier som skal gi en uttalelse. Men hva tror dere?
En del av en murvegg som stikker ut i rommet, malt hvit, med ujevn form og trappetrinnslignende overdel, sett ved siden av vindu. En pusset del av en mursteinvegg koblet til en skorstein, mot en stue med parkettgulv og en sofa i bakgrunnen. En del av en hvitmalt murvegg med uregelmessig overflate, plassert på et mørkt tregulv ved siden av et sammenleggbart bord og stoler.

Sist redigert:
ser det ut sånn så er det garantert en røykanal som går i den stubben som stikker ut og deretter svinger innover. Den ser riktignok veldig smal ut, men hvis ingen har revet i veggen tidligere så er jeg nesten helt sikker på at det er slik. Synes å skimte noe takutstikk gjennom et vindu også så det kanskje handler om en loftsetasje fra starten av, og da gjorde man sånn.

Ja, det er en loftsleilighet. Terrassen er under renovering derfor utemøbler i stuen :)

Jeg synes også den ser litt vel smal ut for å inneholde en røykkanel. Står jeg ute på terrassen og ser på taket er det en skorstein der men den begynner ca 50 cm inn i veggen fra punkt 2 på bildet nedenfor. Linje 1 på bildet nedenfor illustrerer hvor mye skorsteinen stikker ut, hvilket er ca 50 cm fra veggen ved punkt 2. Det er teglveggen etter linjen ved punkt 3 som vi ønsker å fjerne. Kan en feier svare på om det går an å fjerne den tro?

Hvit malt pipe med tre markerte linjer som indikerer murlinjer. Utemøbler står ved siden av i et interiørmiljø.

Som Stefan1972 sier er det sikkert en røk-/imkanal den burde isåfall være minst ca 38 cm bred.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.